خبرهای داغ
کدخبر: ۶۱۸۵
تاریخ خبر:

طرح جدید فراجا برای برخورد با بی‌حجابی؛ تکرار اشتباه گشت ارشاد

فعالیت چندین ساله گشت ارشاد نه تنها از میزان بدحجابی در جامعه نکاست بلکه موجب واکنش شدید و گسترش کم‌حجابی در بین برخی از خانم‌ها شد.

طرح جدید فراجا برای برخورد با بی‌حجابی؛ تکرار اشتباه گشت ارشاد

حسین علایی، فعال سیاسی و از‌ فرماندهان ارشد و اسبق سپاه پاسداران در یادداشتی از شیوه‌هایی ‌مانند گشت ارشاد انتقاد کرده است.

 او در این یادداشت نوشته: با درگذشت مهسا امینی در جریان بازداشت توسط گشت ارشاد و بروز اعتراضاتاجتماعی در بسیاری از شهرها، حالا بر همگان روشن شده است که چگونه بکارگیری شیوه‌های غلط در مواجه با خطاهای رفتاری واجتماعی به سرعت به ضد اهداف خود تبدیل می‌شود. 

فعالیت چندین ساله گشت ارشاد نه تنها از میزان بدحجابی در جامعه نکاست بلکه موجب واکنش شدید و گسترش کم‌حجابی در بین برخی از خانم‌ها شد. 

هم اکنون نیز متأسفانه دوباره وظیفه برخورد با این معضل اجتماعی برعهده پلیس واگذار شده است تا با روش‌های جدید بتواند آن رامهار کند. 

طبیعی است که نوع پوشش و حجاب یک مسئله اجتماعی و یک موضوع اخلاقی است که با وظایف انتظامی و امنیتی فاصله بسیار داردو ساختار نیروی انتظامی برای روبرو شدن با آن مناسب نیست. 

خداوند در آیه ۱۲۵ سوره نحل می‌فرماید: 

ادع الی سبیل ربک بالحکمه والموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن ان ربک هو اعلم بمن ضل عن سبیله و هو اعلم بالمهتدین 

یعنی: با حکمت و اندرز نیکو مردم را به سوی پروردگارت دعوت کن و با آن روشی که بهترین شیوه است با آنها بحث و جدل کن زیراپروردگارت به کسانی که از راهش گمراه شده اند، داناتر است و هم اوست که به هدایت شدگان داناتر است. 

بنابراین پیشنهاد می‌شود از اصرار بر بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش‌هایی که موجب نفرت و افزایش ناراحتی در جامعه و فاصله افتادنبین بعضی از مردم با حاکمیت می‌شود، خودداری گردد و از روش‌های قرآنی در توسعه اندیشه دینی و معرفت الهی و تشویق به رفتاراسلامی و رواج پوشش بهتر استفاده شود.

منبع: اعتماد آنلاین
copied
ارسال نظر
 
  • لیلی

    اگر محکم جلوی این بازیگر های بی‌حیا وبی عفت وابرو گرفته شود جامعه درست می‌شود مردم ایران از زمان قاجار هم بی بندوبار وبی حیا نبودند ولی حالا به لطف اين بازیگر های بی حیا و بی آبرو مضحکه ای تمام دنیا شدیم. خدا لعنتشون کنه

  • قاسم

    خاک بر سر حاکمان این حکومت

  • ناشناس

    دست تو لونه زنبورداری می کنید مردوم برا ی ناموس شان جنگیدن شهید دادن که حالا هر کسی می رسه تو خیابون مترو یا هر جای دیگه به ناموس شان بی احترامی بشه یارو نگهبان یا اون ما مور که خودش سرتا پاش مشکله بخ واهد به ناموس دیگران بی احترامی کنه من ش خصه قبول نمی کنم حتی به قیمت جونم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها