خبرهای داغ
کدخبر: ۶۶۶
تاریخ خبر:

توضیحات وزارت کشور و وزارت ارتباطات درباره هشدار زلزله: خطای انسانی بود

در پی ارسال پیامی هشدار زلزله برای شهروندان تهرانی، وزارت کشور و وزارت ارتباطات در این باره توضیحاتی دادند.

توضیحات وزارت کشور و وزارت ارتباطات درباره هشدار زلزله: خطای انسانی بود

صبح امروز بود که پیامی بر روی گوشی تلفن همراه تعداد زیادی از تهرانی ظاهر شد مبنی بر هشدار وقوع زلزله . بعد از این موضوع، برخی از رسانه‌‌ها خبر از هک شبکه تلفن همراه دادند که سازمان تنظیم مقررات در بیانیه‌ای خبر هک را تکذیب کرد. مرکز لرزه‌نگاری کشور هم در اطلاعیه‌ای جداگانه خبر وقوع زلزله در تهران را تکذیب کرد.

هشدار زلزله به تهرانی‌ها

حالا وزارت کشور و وزارت ارتباطات ضمن تکذیب هرگونه هک و خرابکاری،‌ از خطای انسانی در وقوع این حادثه خبر دادند.

سید مجید میر احمدی، معاون وزیر کشور درباره ارسال پیامک هشدار زلزله گفت: «طبق تحقیقاتی که انجام دادیم که البته به زودی مسئولان مرتبط با آن هم اطلاعیه‌ای را صادر می‌کنند، تیم تحقیقاتی شبکه همراه اول در حال یک اقدام فنی بوده‌اند که برای شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله بتوانند پیام هشداری را برای موارد و جاهایی که لازم است، ارسال کنند. این تیم در گروه فنی خودشان در حال آماده کردن این موارد بودند که می‌خواستند به صورت آزمایشی در گروه خودشان این پیام را ارسال کنند که بر اثر یک غفلت فنی برای یک تعدادی از شهروندان‌مان نیز این پیام ارسال می‌شود.»

میر احمدی گفت: «بنابراین نه مساله هک مطرح است و نه مساله خاص امنیتی بوده است، بلکه یک اشتباه فنی بوده که در اطلاعیه‌ای که صادر می‌کنند، آن را توضیح می‌دهند. قطعا اشتباه بدی بوده و این موضوع هم از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط در حال پیگیری است.»

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ارسال «پیام هشدار زلزله» دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد. روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:«در پی خطای انسانی بخش تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول در فعال کردن سامانه هشدار و ارسال «پیام هشدار زلزله» برای تعدادی از مشترکین این اپراتور در شهر تهران و ایجاد نگرانی برای برخی از هموطنان، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد.»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها