خبرهای داغ
کدخبر: ۷۱۱۱
تاریخ خبر:

۹ دختر نوجوان بدلیل بی‌حجابی دستگیر شدند

روزنامه جوان در گزارشی با تیترِ «حجاب‌ستیزان اجاره‌ای» از دستگیری ۹ دختر نوجوان کشف حجاب کرده خبر داد

۹ دختر نوجوان بدلیل بی‌حجابی دستگیر شدند

روزنامه جوان در گزارشی با تیترِ «حجاب‌ستیزان اجاره‌ای» از دستگیری ۹ دختر نوجوان کشف حجاب کرده خبر داد و نوشت:

برنامه‌ریزی برای تداوم حضور هنجارشکنان و حجاب ستیزان در شهر‌های مختلف یکی از پدیده‌های مهمی است که این روز‌ها در راستای شکل‌دهی به یک نافرمانی مدنی در امر حجاب و در چارچوب راهبرد بیگانگان در حال گسترش است. نکته‌ای که واکنش سریع رئیس دستگاه قضا را در هفته گذشته در پی داشت و ایشان صراحتاً اعلام کرد که پشت قضیه برخی اتفاقات عفاف و حجاب این روز‌ها دشمن ایستاده است. دستگاه‌های امنیتی شبکه‌های پشت پرده ناهنجاری رعایت نکردن حجاب را شناسایی و معرفی کنند، دادستان ما آن‌ها را به اشد مجازات خواهد رساند. پیش‌ازاین خبری رسیده بود که در پی حرکت ۹ دختر نوجوان کشف حجاب کرده و بد‌ترین پوشش با تیپ پسرانه از تهران به‌وسیله قطار به سمت قم، موضوع در دستور کار شبکه امنیت قرار گرفت و ضمن هماهنگی با پلیس امنیت عمومی و کسب دستور مقام قضایی و با حضور به‌موقع پلیس و تیم‌های ویژه ضابطین بسیج هر ۹ نفر به‌محض پیاده شدن از قطار بازداشت شدند. اخیراً مراجع انتظامی و امنیتی چندین فرد را دستگیر کرده‌اند که به گفته خودشان صرفاً مأموریت داشته‌اند با دریافت دستمزد، با نوع پوشش به‌خصوص که با هنجار‌های ایرانی همخوانی ندارد در خیابان‌ها تردد کنند؛ و بعضاً ساعتی پنج دلار دستمزد برای قبح زدایی و برهنگی در خیابان‌های تهران دریافت کرده بودند.

داشتن درآمد دلاری همواره یکی از خواسته‌های اصلی هر فردی بوده و در روزهای اخیر نیز شاهد افزایش تعداد کسانی که به این درآمد رسیده‌اند هستیم. با داغ شدن بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر افراد فعالیتشان را در این بازار افزایش داده‌اند که آمارها هم نشان دهنده جایگاه مهم ارز دیجیتال در میزان فعالیت و افزایش درآمد دلاری آن‌ها می‌باشد. لینک بزرگترین سایت ایرانی برای فعالیت در این بازار و کسب درآمد دلاری، در پایین قرار داده شده است.

آنچه بیشتر در جریان این حجاب ستیزی باید موردتوجه قرار گیرد، نقش شبکه‌های معاند و جریان سازان داخلی و بیرونی برای اقداماتی نظیر کشف حجاب برای ارائه تصویری افسارگسیخته از این حوزه در داخل کشور است و هدف آن نیز تلاش برای عادی انگاری و عرفی‌سازی کشف حجاب در جامعه از طریق اجیر کردن افرادی است که با پوشش‌های تابو شکنانه در خیابان‌های شهر‌های کشور و به‌ویژه شهر‌های مذهبی تردد کنند تا به‌زعم خود در عین هنجارشکنی و عادی‌سازی بی‌حجابی، ضمن تصویرسازی برای رسانه‌های معاند، جامعه هدف یعنی دختران و بانوان را با خود همراه کرده و متدینین را نیز نسبت به این پدیده منفعل کنند و این‌گونه القا کنند که این امر در کشور فراگیر و باید واقعیت را در این زمینه بپذیرند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها