خبرهای داغ
کدخبر: ۷۴۸۱
تاریخ خبر:

امام جمعه کرج: بخش‌هایی از شاهنامه هم به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره دارد!

امام جمعه کرج گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب منش ایرانی بوده است که بعدها با اسلام تلفیق شده و بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است.

امام جمعه کرج: بخش‌هایی از شاهنامه هم به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره دارد!

ایسنا: امام جمعه کرج گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب منش ایرانی بوده است که بعدها با اسلام تلفیق شده و بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است.

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت کرج با اشاره به فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق امام تبیین و مقاومت بود امام صادق (ع) در راه تبیین قدم‌های بزرگی برداشت و در مسیر مبارزه با طاغوت از روش مقاومت استفاده کرد تا بتواند شیعه را حفظ کند و از شیعیان دفاع کند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مقاومت در برابر استکبار و تبیین حقایق دینی و حفظ ارزش‌های اسلامی به علمای دین رسیده و به مردم منتقل شده بیان کرد: در ۲۰۰  سال اخیر ما شاهد موارد زیادی از بصیرت و تبیین و مقاومت علمای دینی در برابر دسیسه‌های دشمنان بودیم که از جمله آن‌ها لغو قرارداد کاپیتولاسیون در ۲۳ اردیبهشت سال ۵۷ بود که حرکتی استعماری بود که لغو شد.

وی به لغو قرارداد تنباکو که با فتوای میرزای شیرازی اتفاق افتاد اشاره کرد و افزود: میرزای شیرازی به عنوان عالمی وارسته بصیر و هوشمند در زمان خاص به میدان آمد و با حمایت مردم و فتوایی که داد این قرداد لغو شد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان  اینکه اگر مردم تدین لازم را نداشتند نمی‌توانستند در مقابل حملات سهنگین دشمنان مقاومت کنند، افزود: ریشه این مقاومت در  روحانیت بود که پرورش یافته مکتب اهل بیت و روش امام جعفر صادق (ع) بوده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه خط مقاومت این روزها در منطقه است و موافقت اتحادیه عرب به بازگشت سوریه به اتحاد عرب فریاد بلند شکست اروپا در منطقه است، اظهار کرد: جبهه مقاومت اسلامی با صلابت در میدان ایستاده و ایران پشتیبانی‌های لازم را از او خواهد داشت و امروز بهترین فرصت است که حزب الله لبنان، حشدالشعبی و انصارالله یمن با اتحاد و همکاری هم با موشک و پهپاد روز و شب رژیم صهیونیستی را سیاه و نابودی آن را جلو بیندازند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب منش ایرانی بوده است که بعدها با اسلام تلفیق شده و بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها