خبرهای داغ
کدخبر: ۸۵۴۶
تاریخ خبر:

تصویر تکان‌دهنده از مخدر محبوب نوجوان‌ها در توئیتر غوغا کرد!

یک کاربر، یک میلیون و نیم بازدید گرفت. استقبال شدید از این توییت، تعجب برانگیز بود، خصوصا که عقاید مختلفی را به خود جلب کرد

تصویر تکان‌دهنده از مخدر محبوب نوجوان‌ها در توئیتر غوغا کرد!

توییت یک کاربر، یک میلیون و نیم بازدید گرفت. استقبال شدید از این توییت، تعجب برانگیز بود، خصوصا که عقاید مختلفی را به خود جلب کرد و باعث شد تبدیل به موضوعی شود که وقتی از آن صحبت میشود، این سوال پیش میاید که: عه، تو هم اون توییت رو دیدی؟

مجیک ماشروم

یکی از کاربران به اسم مادا درباره این توییت و عکس، نوشته: دیشب این عکسه رو دیدم با خودم گفتم آخی چه قشنگ صدف و مرجان از لب دریا جمع کرده ریخته تو قوطی، مثل بابام که کل صدفایی که در طی سالیان عمرم براش آوردم رو جمع کرده ریخته تو یه ظرف شیشه‌ای. الان میبینم ماشرومه!

گلدن آیدا هم در وهله اول از جزئیات این عکس سر درنیاورده: من اولش فکر کردم از این شکلات سنگی هاست!

مجیک ماشروم

هانیکو هم متوجه نشده موضوع از چه قرار است: اینو که دیدم فکر کردم نگارنده دندون‌پزشکه و دندان‌های یه کسی که اعتیاد داره رو کشیده ظاهرا اونی که ماشروم زده منم

اما یکی از کاربران درباره «ماشروم» که یک مواد مخدر نسبتا رایج بین جوانان محسوب میشود، توضیحات کاملی داده:

حالا که همه دارن درباره ماشروم(قارچ) حرف میزنن تصمیم گرفتم در دو بخشِ ۱:تجربه مصرف و ۲:عوارض مصرف، اطلاعات علمی و درست بهتون بدم.

ماش در دسته مواد توهم‌زا قراردارد با مصرف این مواد ادراکات روشنو عمیق‌ میشوند. رنگ و جنس غنی‌تر بنظر میرسد، طرحها واضح میشوند، موسیقی از نظر هیجانی عمقو تاثیر بیشتری پیدا میکند و بوها و مزه‌ها نیز قویتر میشوند. حسامیزی(synesthesia) شایع است‌ و بیمار ممکن است رنگ‌ها را بشنود و صداها را ببیند. تصویر ذهنی شخص از خود و درک زمانو مکان تغییر میکند. توهمات معمولا بینایی و اغلب به صورت اشکال و نقشه‌های هندسی است، اما توهمات شنوایی و لمسی نیز گاهی بروز میکند. تلقین‌پذیری شدت یافته و حساسیت یا بی‌تفاوتی نسبت به دیگران ممکن است ظاهر شود. سایر تجربیات شامل: آگاهی ظاهری از اعضای داخلی بدن، زنده شدن خاطرات فراموش شده گذشته های دور، آزاد شدن محتویات ناخوداگاه به شکل نمادین و پسرفت و تجربه مجدد حوادث گذشته دور از جمله تولد. اندیشه‌های درون‌نگرانه،احساسات مذهبی و نگرشهای فلسفی شایع است.احساس فرد از خود دچار تغییر شده و تا حد مسخ شخصیت، پیوستن با جهان خارج،جدایی روح از تن و سرمستی رازآلود پیش‌ میرود.

در مورد عوارض مصرف:

-در مصرف مواد توهم‌زا وابستگی روانی نادر است. افراد با مصرف درازمدت کریستالیزه میشوند یعنی سندرمی شامل کندی تفکر، کاهش رفلکس‌ها،نقصان حافظه، عدم کنترل تکانه،افسردگی، بی‌حالی و اختلال تمرکز.

اختلال ادراکی پایدار توهم‌زا که فرد مدت‌ها بعد از مصرف بدون مصرف دوباره تجربیات هنگام مصرف را تجربه میکند.این اتفاق ممکن است بر اثر استرس،

رانندگی یکنواخت یا مصرف سایر مواد(مثل الکل یا ماریجوانا) ایجاد شود. مصرف‌کننده ممکن است دچار علایم شیدایی با هذیان خودبزرگ‌بینی یا افکار و احساسات شبیه افسردگی بشوند همچنین اختلال پانیک(وحشتزدگی) همراه با بازارهراسی(آگورافوبیا) بسیار گزارش شده.

مجیک ماشروم

یکی دیگر از کاربران هم نوشت: طرف این آت و آشغال‌ها نرید. نه تنها با استفاده از دراگ کول نمی‌شید بلکه خودتون و اطرافیانتون رو هم نابود می‌کنید. به عنوان کسی که تجربه بیشتری از خیلی هاتون داره میگم وگرنه که زندگی خودتونه و می‌تونید به گه بکشیدش هرچقدر بخواید. اما خب تهش معتاد می‌شید، نه کول و خفن.

کاربر دیگری هم توییت مشابه داشت: بچه‌ها ماش نزنید. تو رو خدا مواظب باشید. یه دوستی داشتم ماش که میزد فکر میکرد دست و پاش بزرگ شدن و با کله‌ش میزد به آجر. لاک پشتا رو هم اذیت میکرد. هی داد میزد It's a me, Mario

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها