خبرهای داغ
کدخبر: ۹۲۵۹
تاریخ خبر:

جاده کرج-چالوس همچنان مسدود

در حال حاضر محور کرج - چالوس که چندی پیش به‌ دلیل سیل مسدود شده بوده است، همچنان مسدود است و عملیات ریزش‌برداری در حال انجام است.

 جاده کرج-چالوس همچنان مسدود

غلام‌عباس بهرامی‌نیا درباره اقدامات سازمان راهداری هنگام بروز سیل توضیح داد: وظیفه سازمان راهداری، نگهداری راه‌هاست؛‌ هنگام بروز سیل هم با اولین اعلام و هشدار هواشناسی، سازمان راهداری امکاناتش را در استان‌ها و شهرستان‌هایی که اعلام بارش شده، بسیج می‌کند و همکاران با امکانات و ماشین‌آلاتشان حضور دارند و آمادگی عملیات راهداری را دارند که اگر آب‌گرفتگی و ریزش رخ داده، ریزش‌برداری کنند و اقدامات امدادی لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه عملیات راهداری ما به‌ صورت مستمر در طول سال ادامه دارد؛ برای مقاطعی که بارش داریم به‌ صورت ویژه‌تر عملیات انجام می‌دهیم. در سیل اخیر هم با بارش‌هایی در استان گلستان، خراسان شمالی، سمنان، تهران، البرز و مازندران داشتیم که ظرف دو روز گذشته، بارش‌هایی که شروع شده بود، سیل ایجاد کرده و ریزش‌هایی را هم در محور کرج - چالوس منجر شد.

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همکاران سازمان راهداری خاطرنشان کرد: به محض اینکه در این جاده ریزش اتفاق افتاد، عملیات ریزش‌برداری را آغاز کردند. در برخی از مناطق هم آب‌شستگی داشتیم و قسمتی از مسیر به‌دلیل سیلاب، جائده قطع شده است؛ که به سرعت اقدامات کمکی انجام شده است.

بهرامی‌نیا بیان کرد: در حال حاضر محور کرج - چالوس به‌ دلیل سیل مسدود شده و عملیات ریزش‌برداری در حال انجام است. حجم ریزش بدین شکل بوده که عملیات ریزش‌برداری را زمان‌بر کرده و سازمان در حال تلاش برای ریزش‌برداری و رفع مسدودیت است و تا آن زمان تردد از محور جایگزین و آزادراه تهران- شمال انجام می‌شود. کسانی هم که به کمک و تخلیه در طول مسیر نیاز داشتند، به سرعت کارهایشان انجام شده است. تعدادی خودرو در مسیر گرفتار شدند و مسیر قبل و بعدشان به‌دلیل آب‌بردگی جاده از بین رفته است که ما محور جدیدی ایجاد کردیم و امیدواریم امروز ماشین‌هایی که در این مسیرها گرفتار شدند را آزاد کنیم.

 

منبع: ايسنا
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها