خبرهای داغ
کدخبر: ۱۰۹۷۴
تاریخ خبر:

یک ایران بدنبال داود؛ پسری که ۳۰ سال پیش در ژاپن گم شد! + ویدئو

"داود جوانمردی" در سن ۲۷ سالگی در ژاپن مفقود شد و تا به این لحظه که نزدیک به ۳۰ سال از این اتفاق می‌گذرد خبری از او در دست نیست.

یک ایران بدنبال داود؛ پسری که ۳۰ سال پیش در ژاپن گم شد! + ویدئو

به گزارش رکنا، در زمستان ۱۳۷۰ "داود جوانمردی" که چهار سال از گذراندن دوره سربازی‌اش گذشته بود، به دلیل تعطیل بودن دانشگاه‌ها در آن زمان در قرعه‌کشی استادیوم آزادی به نیت کار در ژاپن شرکت کرد و زمانی که قرعه به نام او افتاد  در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۷۰ ایران را به قصد کار در ژاپن  ترک کرد. او که متولد اول اسفند ۱۳۴۴ است در آن زمان ۲۷ سال سن داشت.

"داود" بعد از سفر به ژاپن به توکیو می‌رود ودر یک کارخانه آلومینیوم‌سازی پنجره مشغول به کار می‌شود. او تا ۶ ماه مرتب با خانواده در تماس بود و نامه می‌نوشت. در مکالمات تلفنی‌اش با خانواده گفته بود که با ۳ جوان ایرانی که نام یکی از آن‌ها "علی" بود آشنا شده است و آن‌ها هم مانند او در این کارخانه مشغول به کار هستند.

پیگیری‌های پلیس اینترپل برای یافتن "داود"

"پدر داود"در ادامه  گفت: ۶ ماه بعد از سفر به یک باره دیگر خبری از پسرم نبود. "داود" هیچ‌وقت در صحبت‌هایی که با هم داشتیم به این که با شخصی مشکلی داشته باشد اشاره نکرده بود، بعد از بی خبری از او و با شکایت من و پیگیری‌های اینترپل تهران و وزارت امورخارجه از سوی اینترپل توکیو تحقیقات خود را برای پیدا کردن پسرم آغاز کردند ولی تا به این لحظه خبری از "داود" نیست.

آقای جوانمرد در ادامه گفت: در اسفند ۱۳۷۰ از طرف اینترپل توکیو به وزارت امور خارجه گزارش شد که تا آن زمان هیچ گزارش سوئی از طرف مقامات محلی مبنی بر دستگیری فردی با این مشخصات نرسیده است و او در هیچکدام از زندان‌های ژاپن نیست.

پدر چشم انتظار بعد از گذشت  مدتی عکس دوستان "داود" را که با او در توکیو هم اتاقی و در کارخانه آلومینیوم‌سازی مشغول کار بودند ، پیدا می‌کند و تنها سر نخ او در این زمان نزدیک به ۳۰ سال همین عکس‌های بی‌کیفیت است، تا شاید از طریق آن‌ها  نشانی از جگرگوشه‌اش بیابد.

آقای جوانمردی  در ادامه اضافه کرد:  برای "داود" در آن زمان مقداری تنقلات  و لباس فرستاده بودیم که از طریق یکی از کارگران کارخانه که ایرانی بود متوجه شدیم که حتی به آن‌ها هم دست نزده است، حتی دوستان هم اتاقی او که بعد از مفقودی داود برای تحویل گرفتن این وسایل رفته بودند به آن  هم تحویل ندادند. پدر چشم انتظار به تسویه نکردن پسرش با قسمت مالی کارخانه اشاره کرد و گفت حتی "داود" مبلغی هم از محل کارش طلبکار بود.

به دنبال نشانی از "داود جوانمردی"

این خانواده چشم  امیدشان به قاب رکنا و مخاطبان همیشه همراه است. تا شاید با انتشار عکس پسر گمشده و دوستانش نشانی از او بعد از ۳۰ سال بی‌خبری پیدا کنند.

کسانی که از سرگذشت این جوان و یا دوستانش اطلاع دارند، با شماره 23051456-021 تماس بگیرند.

برای کمک به "خانواده جوانمردی" لینک خبر را برای دوستان خود ارسال کنید.

copied
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    امیددارم ازخدایه ردی ازاین پسرپیدابشه. خ یلی سخته چشم انتظاری. خدابه پدرومادروعزی زانش صبربده. ان شاء الله صحیح وسالم تویه کشوردیگه پیدابشه شاید رفته امریکایی جای ی به شکل غیرقانونی وبه همین دلیل نتونسته ردی ازخودش به جابذاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها