خبرهای داغ
کدخبر: ۱۴۳۵۲
تاریخ خبر:

بی‌آبرویی مادر و دختر توسط مرد شیطا‌ن‌صفت در زاهدان!

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی فضای مجازی در شهرستان زاهدان خبر داد.

بی‌آبرویی مادر و دختر توسط مرد شیطا‌ن‌صفت در زاهدان!

به گزارش رکنا، سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: در پی شکایت و مراجعه حضوری مادر و دختری مبنی بر تهدید و اخاذی فردی در بستر فضای مجازی مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در یکی از محله‌های شهرستان مورد شناسایی و دستگیر که در تحقیقات اولیه، متهم منکر بزه ‌ارتکابی ‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات پلیس، به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم از طریق شبکه‌های اجتماعی با شاکی آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به مخاطبین و تصاویر خصوصی وی را دریافت می کرده و نهایتا با تهدید به انتشار اطلاعات و تصاویر، اقدام به اخاذی از وی می‌نمود.

سرهنگ حسن کیخا با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف در صدد دستیابی به تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی و ارسال آن به افراد غریبه نیست ، بیان داشت : کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها