خبرهای داغ
کدخبر: ۱۹۵۸۱
تاریخ خبر:

بازداشت پدر و دختری که از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کردند

پلیس فتا از بازداشت پدر و دختری خبر داد که با فریب افراد برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری می‌کردند

بازداشت پدر و دختری که از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کردند

پلیس فتای تهران از بازداشت پدر و دختری خبر داد که با ترفند سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال افراد را فریب داده و تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس و اعلام شکاتی مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک پدر و دختر که مدعی سرمایه‌گذاری‌های کلان و پر سود در زمینه رمزارزها بودند آشنا شدم و پس از جلب اعتمادم مبلغ یک میلیارد ریال جهت سرمایه‌گذاری برایشان واریز کردم و بعد از مدتی دیگر جواب من را ندادند و متوجه کلاهبرداری شدم.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند این پدر و دختر که از سابقه‌داران جرائم سایبری هستند مدتی است با پوشش کارشناسان ارز دیجیتال در محدوده تهران بزرگ اقدام به فعالیت مجرمانه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: با اقدامات فنی پلیس هویت مجرمان به دست آمد و آنها پس از تشریفات قضایی در حالی که مشغول کلاهبرداری از شخص دیگری بودند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از 40 نفر عنوان داشت: در اقدامات تکمیلی پرونده مشخص شد این پدر و دختر تنها اعضای این باند کلاهبرداری نبودند و دو نفر دیگر نیز در این تیم فعالیت می‌کردند که در ادامه اقدامات عملیاتی پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

منبع: سایت جنایی
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها