خبرهای داغ
کدخبر: ۲۰۷۷۳
تاریخ خبر:

پراید عامل مرگ ۲۳ درصد تهرانی‌ها در تصادفات رانندگی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت که ۲۳ درصد فوتی‌های تصادفات رانندگی در تهران استفاده کنندگان از خودرو پراید هستند.

پراید عامل مرگ ۲۳ درصد تهرانی‌ها در تصادفات رانندگی

به گزارش فارس، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: بر خلاف رویه حاکم در دنیا که بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در خارج از شهر‌ها حادث می‌شود، در استان تهران بیشترین متوفیان مربوط به شهر تهران هستند به طوری که۲۳ درصد آمار فوتی‌های شهر تهران مربوط به استفاده کنندگان از پراید است.

ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران ضمن بیان این که نظام حکمرانی بر راه‌ها و جاده‌ها مدون، کامل و جامع نبوده و حاکم بر راه‌ها و جاده‌های مشخص نیست، افزود: کلیه قوانین، مقررات و دستور العمل‌ها و شیوه نامه‌های مربوط به وظایف و تکالیف ۳۲ دستگاه است که حول سه محور انسان، خودرو و جاده می‌شود که همگی مربوط به نظام حکمرانی است.

وی گفت: بر خلاف رویه حاکم در دنیا که بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در خارج از شهر‌ها حادث می‌شود در استان تهران بیشترین متوفیان مربوط به شهر تهران هستند که۲۳ درصد آمار فوتی‌های شهر تهران مربوط به استفاده کنندگان از پراید است. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از تخلفات، با وجود تکمیل بانک اطلاعات رانندگان حادثه‌ساز و ارسال پیامک‌های هشدار و اجرای ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اقدامات مراجع ذیربط در جهت پیشگیری از تخلفات رانندگی، اجرایی نشده است.

نیکوکار در پایان گفت: در ترویج فرهنگ ترافیکی و آموزش موفق نبودیم و در شهر تهران از قانون گریزی به سمت قانون ستیزی در حرکت هستیم، که در این زمینه بر آسیب شناسی آموزش رانندگی در آموزشگاه‌ها تاکید کرد.

منبع: فارس
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها