خبرهای داغ
کدخبر: ۹۱۱۶
تاریخ خبر:

برای دوام لوازم آرایش از این ۱۲ خطا متداول پرهیز کنید

برای دوام لوازم آرایش از این 12 خطا متداول پرهیز کنید

همیشه بحثی داغ و جذاب در مورد استفاده از لوازم آرایشی وجود داشته است. حتی در این دوران پیشرفته، بسیاری از ما هنوز هم با روش‌ها و عادت‌هایی روبرو هستیم که می‌توانند بیشتر به زیانمان باشند تا به نفعمان باشند. بنابراین، برای استفاده بهینه از محصولات آرایشی، اولین قدم درک عادت‌های اشتباه است.

در این مقاله به رایج ترین این اشتباهات پرداخته‌ایم تا با آگاهی به آن ها از ادامه عادت های اشتباه جلوگیری کنیم.

 

بررسی عادت‌های اشتباه در استفاده از لوازم آرایشی:


1. نگهداری لوازم آرایشی در محیط‌های گرم یا مرطوب: دما و رطوبت می‌توانند باعث تغییر خصوصیات محصول و از بین رفتن کیفیت آن شوند. این امر شایعاً در حمام‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد، زیرا این محیط‌ها معمولاً دارای رطوبت و دمای بالایی هستند. بهتر است لوازم آرایشی را در مکانی خنک و خشک نگهداری کنید.

d34ffc19c0b4481283b5cb3613d2a757

 

2. عدم تمیز کردن ابزارهای آرایش: براش‌ها، اسفنج‌ها، و سایر ابزارهایی که برای اعمال محصولات استفاده می‌کنید، باید به طور منظم تمیز شوند. این ابزارها می‌توانند باکتری‌ها را تکثیر کنند و باعث بروز عفونت‌های پوستی شوند اگر به درستی تمیز نشوند.

 

3. عدم توجه به تاریخ انقضای محصولات: همه محصولات آرایشی یک مدت محدود عمر دارند و پس از آن، ممکن است باعث ایجاد تحریکات پوستی یا عفونت‌ها شوند. تاریخ انقضا معمولاً روی بسته‌بندی محصول نوشته شده است و باید به آن توجه شود.

 

4. نگهداری لوازم آرایشی به مدت طولانی بدون استفاده: اگر لوازم آرایشی را به مدت طولانی بدون استفاده نگه دارید، ممکن است کیفیت آن‌ها کاهش یابد. علاوه بر این، باکتری‌ها ممکن است در آن‌ها رشد کنند.


5. نگهداری لوازم آرایش در محیط با نور زیاد: نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث تغییر رنگ و فرمولاسیون محصولات آرایشی شود. بنابراین، بهتر است از نگهداری آن‌ها در مکان‌هایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند خودداری کنید.

 

ed924f67f76d41aeb7fa8a7d343c6a13

 

6. نگهداری محصولات با در باز:  محصولات آرایشی باید به طور کامل بسته شوند تا از تماس با هوا و منافذ بدن جلوگیری کنند. هوا می‌تواند باعث تغییر خصوصیات محصول شده و باعث کاهش طول عمر آن شود.

 

7. عدم تعویض محصولات آسیب دیده یا خراب: اگر محصولات شما بوی بد می‌دهند، رنگشان تغییر کرده یا بافت آن‌ها عجیب به نظر می‌رسد، احتمالاً نیاز به تعویض دارند. استفاده از محصولات خراب یا منقضی‌ می‌تواند به پوست شما آسیب بزند.

 

8. استفاده مجدد از محصولات آرایشی پس از عفونت پوستی: اگر شما اخیراً از یک عفونت پوستی، مثل چشم قرمز یا آکنه، رنج برده‌اید، بهتر است هر گونه لوازم آرایشی که در طول دوران عفونت استفاده کرده‌اید را دور بیندازید. این کار به جلوگیری از بازگشت عفونت کمک می‌کند.

 

9. نگهداری ریمل به مدت طولانی: ریمل یکی از محصولاتی است که باید به طور منظم تعویض شود، حتی اگر هنوز محصول در آن باقی مانده باشد. بیش از 3 تا 4 ماه نباید یک ریمل را استفاده کرد، زیرا ممکن است باکتری‌ها در آن تکثیر کنند.


10. عدم نگهداری لوازم آرایش در محیط‌های تمیز: نگهداری لوازم آرایش در مکان‌های آلوده می‌تواند باعث تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها شود. از نظافت محیط نگهداری محصولات خود اطمینان حاصل کنید.

f1d279d5908847c88e9caf583c86ffb5

 

11. استفاده از دستان کثیف برای استفاده از محصولات: دست‌هایی که کثیف هستند می‌توانند باکتری به محصولات شما منتقل کنند. همیشه قبل از دست زدن به محصولات آرایشی، دستان خود را بشویید.

 

12. اشتراک گذاری لوازم آرایش: در حالی که این ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما اشتراک گذاری لوازم آرایش می‌تواند باعث انتقال باکتری‌ها و عفونت‌ها شود. هر شخص باید دارای لوازم آرایشی خود باشد.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها