خبرهای داغ
کدخبر: ۱۱۵۸
تاریخ خبر:

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل:

ایلان ماسک باید به حق آزادی بیان کاربران احترام بگذارد

معلق شدن حساب کاربری چند خبرنگار برجسته حوزه فن‌آوری توسط ایلان ماسک واکنش‌های زیادی در پی داشت، فولکر تورک در واکنش به این موضوع در توئیتی گفت: خبری خوبی است که دوباره این خبرنگاران در تویئتر مجددا فعال شدند اما همچنان نگرانی‌های جدی باقی است.

ایلان ماسک باید به حق آزادی بیان کاربران احترام بگذارد

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از مدیر عامل توئیتر در واکنش به اتفاق اخیر مربوط به معلق شدن حساب کاربری چند خبرنگار برجسته حوزه فن‌آوری در این رسانه اجتماعی خواست به حق آزادی بیان کاربران احترام بگذارد.

به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، اخیرا ایلان ماسک حساب کاربری چند خبرنگار که آنها را به انتشار دادن اطلاعات شخصی‌اش با گزارش کردن ردیابی هواپیمای خصوصی او توسط یک حساب کاربری دیگر متهم کرده بود، معلق ساخت اما بعدا با گذاشتن یک نظرسنجی برای کاربران، تعلیق حسابهای آنها را برداشت.

فولکر تورک، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به این تحولات در توئیتی گفت: خبری خوبی است که دوباره این خبرنگاران در تویئتر مجددا فعال شدند اما همچنان نگرانی‌های جدی باقی است.

تورک نوشت: "توئیتر نسبت به احترام به حقوق بشر مسئولیت دارد. ایلان ماسک باید متعهد به تصمیم گیری بر مبنای سیاست‌های علنی موجود درباره احترام به حقوق دیگران از جمله حق آزادی بیان باشد نه چیزی کمتر."

ایلان ماسک هنگام خرید توئیتر ادعا کرد می‌خواهد از ارزشهایی همچون آزادی بیان دفاع کند و بسیاری در واکنش به اتفاقات اخیر مربوط به تعلیق چند حساب کاربری در توئیتر او را به ریاکاری متهم کردند. او روز یکشنبه با اعلام یک سیاست جدید در توئیتر، فعالیت کاربرانی که لینکها به دیگر رسانه‌های اجتماعی را به اشتراک بگذارند ممنوع کرد.

ماه گذشته میلادی نیز فولکر تورک نامه‌ای سرگشاده به ایلان ماسک نوشت و در آن از این میلیاردر آمریکایی خواست مساله حقوق بشر را محور مدیریتی توئیتر قرار دهد.

فولکر تورک نوشت: "توییتر بخشی از یک انقلاب جهانی است که نحوه ارتباط ما را تغییر داده است. اما من با نگرانی و بیم در مورد حوزه عمومی دیجیتال ما و نقش توییتر در آن می‌نویسم. مانند همه شرکت‌ها، توییتر نیز باید آسیب‌های مرتبط با پلتفرم خود را درک کند و اقداماتی را برای رفع آنها اتخاذ کند. احترام به حقوق بشری مشترک ما باید محافظی برای استفاده از این رسانه اجتماعی و تحول آن باشند."

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها