کدخبر: ۳۳۷۵
تاریخ خبر:

طراحی فوق‌العاده پورشه برای یار قدیمی + عکس

پورشه به‌مناسبت ۷۵ سالگی مدل کلاسیک ۳۵۶ از یک کانسپت خاص رونمایی کرده است.

طراحی فوق‌العاده پورشه برای یار قدیمی + عکس

این کانسپت ویژن ۳۵۷ نام دارد و از طراحی بسیار زیبا و جذابی برخوردار است. در این پروژه، طراحان پورشه المان‌های قدیمی و مدرن را ترکیب کرده و اتومبیلی کاملأ متمایز پدید آورده‌اند. از لحاظ فنی، این خودرو اشتراکات زیادی با ۷۱۸ Cayman GT۴ RS دارد و از موتوری مشترک با آن سود می‌برد. این موتور ۴۹۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

شاید بدانید ۳۵۶ یکی از موفق‌ترین تولیدات شرکت پورشه است. در توصیف موفقیت این مدل همین بس که تا سال ۱۹۶۵ حدود ۷۸ هزار دستگاه از آن روانه بازار شد. این خودرو نام پورشه را بر سر زبان‌ها انداخت و راه را برای پیشروی آن هموار کرد.

طراحی گیرا و جذاب

برای بدنه کانسپت ویژن ۳۵۷، پورشه از رنگ دوگانه استفاده کرده؛ بخش اعظمی از بدنه این خودرو به رنگ خاکستری یخی متالیک است. سپر جلو و برخی قطعات دیگر نیز به رنگ خاکستری روشن متالیک هستند. عدد بزرگ ۷۵ هم به فلسفه وجودی این کانسپت اشاره می‌کند!

 ویژن ۳۵۷

کانسپت پورشه ویژن 357، همانند 356 کلاسیک دارای شیشه جلوی خمیده است. استفاده از ستون‌های مشکی، این شیشه را با شیشه‌های جانبی یکپارچه نشان می‌دهد. چراغ‌های اصلی گرد این کانسپت و شبکه حاضر در پشت خودرو، به 356 اصلی اشاره دارند. این چراغ‌ها مثل محصولات روز کمپانی دارای گرافیکی با 4 المان هستند. چراغ ترمز حاضر در شبکه عقب هم ادای احترامی است به مدل کلاسیک.

جدیدترین کانسپت پورشه، بدنه بسیار سیال و ایرودینامیکی دارد. اگر به تصاویر ویژن 357 نگاه کنید، ابتدا اثری از دستگیره‌های در نخواهید دید. اما با کمی دقت بیشتر می‌توان آنها را روی ستون B پیدا کرد. همچنین خبری از آینه‌های جانبی نیست و دوربین‌های ایرودینامیک، تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده می‌گذارند. این مفهومی مدرن به رینگ‌های 20 اینچی منیزیمی سبک‌وزن مجهز است.

مشخصات فنی کانسپت پورشه ویژن 357

هر چقدر که از نظر ظاهری پورشه ویژن 357 و 356 کلاسیک شبیه هم هستند، در بخش فنی به‌همان نسبت با هم تفاوت دارند. نیروی مورد نیاز مدل کانسپت، توسط موتور 4 لیتری 6 سیلندر متعلق به 718 Cayman GT4 RS تأمین می‌شود. این موتور توانایی تولید 493 اسب بخار قدرت و 449 نیوتن متر گشتاور را دارد و تا 9000، دور می‌گیرد.

 ویژن ۳۵۷

گفتنی است پورشه ویژن 357 در تالار درایو گروه فولکس واگن واقع در برلین آلمان، به نمایش گذاشته شده؛ همان‌طور که قابل حدس است، این مفهومی یک پروژه مطالعاتی در زمینه طراحی محسوب می‌شود و پورشه برنامه‌ای برای تولید انبوه آن ندارد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها