خبرهای داغ
کدخبر: ۶۶۹
تاریخ خبر:

ثبت جهانی اختراعات حوزه توربین‌ها

۳ اختراع در حوزه توربین‌ها ثبت جهانی شد.

کانون پتنت ایران به‌عنوان حامی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکنون فرآیند ثبت ۳ پتنت را در دفاتر ثبت اختراع خارجی آغاز کرده است.

۳ اختراع در حوزه توربین‌ها ثبت جهانی شد.

به گفته‌ی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، کانون پتنت ایران به‌عنوان حامی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکنون فرآیند ثبت ۳ پتنت با موضوعات «روشی برای اصلاح پاسخ آیرودینامیک سازه پره‌های توربین‌های محوری»، «لاینر محفظه احتراق توربین گازی» و «روشی برای تنظیم نوسانات فشاری محفظه احتراق» را در دفاتر ثبت اختراع خارجی آغاز کرده است.

حرکت در مسیر بومی‌سازی توربین‌های گازی

در ادامه فعالیت‌های یکی از این شرکت های دانش‌بنیان در مسیر ساخت و توسعه انواع توربین‌ها، زمینه را برای توسعه فناوری توربین‌های گازی فراهم کرده است.

با هدف پوشش نیاز رو به رشد داخلی به این محصولات، تأسیسات و ظرفیت کارخانه بطور مستمر افزایش یافته و به قریب ۴۰ واحد در سال رسیده است و ۱۷۵۰نفر به‌عنوان کارکنان تمام وقت در واحدهای مذکور مشغول به کار و فعالیت هستند.

از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات دانش‌بنیان و بومی این شرکت می‌توان به «فناوری بهبود آیرودینامیکی پره توربین‌ها به شکل کامل و سریع»، «جلوگیری از هدر رفت هوای خنک‌کاری سیستم احتراق با حفظ استحکام» و در نهایت «تغییر هندسه پره‌ها برای رسیدن به پایداری عملکرد توربین‌ها» اشاره کرد.

همچنین، از جمله نوآوری‌های به کار رفته در محصولات توگا، فناوری جدید در رسیدن به مشخصات پایدار پره، روشی نوآورانه و جدید در خنک‌کاری همراه با استحکام و ترکیب روش کنترل و سخت‌افزار برای افزایش پایداری، احتراق است.

انواع توربین‌های گاز و بخار نیروگاهی تا انواع غیر نیروگاهی این توربین‌ها، کمپرسورهای فرآیندی، موتورهای دیزل، گیربکس‌ها و انواع خدمات مرتبط جزو تولیدات این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها