خبرهای داغ
کدخبر: ۸۳۶۶
تاریخ خبر:

ایلان ماسک مجوز کاشت تراشه روی مغز انسان را گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا که در ابتدا درخواست شرکت نیورالینک ایمپلنت مغز ایلان ماسک برای مطالعه انسانی را رد کرده بود، سرانجام به این شرکت چراغ سبز نشان داد.

ایلان ماسک مجوز کاشت تراشه روی مغز انسان را گرفت

 به نقل از گاردین، شرکت نیورالینک(Neuralink) که متعلق به ایلان ماسک است و در زمینه کاشت تراشه مغز فعالیت می کند، روز پنجشنبه اعلام کرد که از سازمان غذا و داروی ایالات متحده چراغ سبز دریافت کرده تا اولین مطالعه بالینی انسانی خود را آغاز کند.

این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۲ به دنبال تأییدیه این سازمان بود که آژانس این درخواست را رد کرد.

به گفته کارمندان، سازمان غذا و دارو نگرانی‌هایی دارد و باید در مورد آزمایش انسانی مورد توجه قرار گیرد. مشکلات عمده شامل باتری لیتیومی دستگاه، امکان رفتن سیم‌های ایمپلنت به داخل مغز و چالش استخراج ایمن دستگاه بدون آسیب رساندن به بافت مغز است.

تاییدیه روز پنجشنبه در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران ایالات متحده از تنظیم‌کننده‌ها خواستند تا بررسی کنند که آیا آزمایش‌های حیوانی در نیورالینک باعث آزمایش‌های نادرست و عجولانه شده است یا خیر.

سال گذشته، بازرس کل وزارت کشاورزی آمریکا، به درخواست دادستان فدرال، شروع به تحقیق در مورد حیوانات مورد آزمایش قرار گرفته کرد. رویترز پیش از این گزارش داده بود که این شرکت از سال  ۲۰۱۸ پس از آزمایشات، حدود هزار و ۵۰۰ حیوان از جمله بیش از ۲۸۰ گوسفند، خوک و میمون را کشته است.

ماسک در طول سال‌ها، طرحی بلند پروازانه برای نیورالینک ارائه کرده است. او اواخر سال گذشته گفت که آنقدر به ایمنی دستگاه اطمینان دارد که مایل است آنها را در مغز فرزندانش کاشت کند.

ماسک تصور می کند که هم افراد ناتوان و هم سالم به سرعت کاشت های جراحی را در مراکز محلی انجام دهند. هدف این دستگاه‌ها درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها از چاقی، اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی تا فعال کردن توانایی مرور وب و تله پاتی است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها