خبرهای داغ
کدخبر: ۸۳۸۱
تاریخ خبر:

تصاویری جنجالی از رقص و بوسه ایلان ماسک با یک ربات زن!

انتشار رقص و بوسه ایلان ماسک با یک ربات زن جنجال آفرین شد.

تصاویری جنجالی از رقص و بوسه ایلان ماسک با یک ربات زن!

 اخیرا تصاویری از ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر و تسلا در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر و فسبوک منتشر شده که او را در حال رقص با رباتی که به شکل یک زن طراحی شده، نشان می‌دهد.

خبرنامه نوشت: در عکس های اخیر ایلان ماسک که در دنیای فناوری های پیشرفته مانند وسایل نقلیه الکتریکی و اکتشافات فضایی چهره شناخته شده است، او در حال بوسیدن ربات‌های انسان نما است که مردم را پاک گیج کرده است. مردم به این فکر می‌کنند آیا واقعا او همسر آینده ایلان ماسک خواهد بود؟

کاربران صفحات اجتماعی بر این باوراند که “ایلان ماسک کاتانلا را به عنوان همسر آینده‌اش انتخاب کرده، زیرا او اولین رباتی است که ماسک از هوش مصنوعی برای ساخت آن استفاده کرده و او را مطابق با ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی زن ایده‌آلش طراحی کرده است.”

2101948_703

تصویر اولین بوسه انسان و ربات

این تصاویر که در ابتدا توسط هنرمند پابلو گوئررو ثبت شد، پس از به اشتراک گذاشتن کاربر توییتر، دانیل مارون، مورد توجه قرار گرفت. آن‌ها تصاویر ایلان ماسک را که در حال بوسه و رقص با چهار ربات زن است، منتشر کرده‌اند. کاربرانی که این تصاویر را منتشر کرده‌اند به گفته‌های ماسک در اکتبر 2022 اشاره می‌کنند که از تولید نمونه اولیه یک ربات انسان نما در شرکت تسلا صحبت کرده بود. نام این ربات اپتیموس بود نه کاتانلا!

در حالی که این تصاویر سر و صدای زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، اما فراموش نکنید که ظاهر هرچیزی می‌تواند فریبنده باشد. نشر این عکس‌های عجیب و غریب نشان می‌دهد که ممکن است داستان خیلی متفاوت تر از آنچه باشد که به نظر می‌رسد. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این تصاویر سرشار از محبت و عشق واقعی است یا تنها بخشی از یک کمپین بزرگ بازاریابی برای رونمایی از این ربات زن انسان نما که می‌تواند با شما مانند یک انسان واقعی رفتار کند.

هوش مصنوعی درست مانند یک ویروس ساری، طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد

دنیل مارون، یکی از کاربران توییتر، اخیراً در توییتی در مورد ایلان ماسک و همسر آینده‌اش خبر داد که از قضا اولین رباتی است که به طور خاص با هوش مصنوعی طراحی شده و دارای شخصیت و ویژگی‌هایی زن رویاهای او است. با این حال با گذشت چند ساعت پس از انتشار تصاویر مشخص شد که آن‌ها ساختگی هستند. با استفاده از جستجوی معکوس معلوم شد که این تصاویر واقعی نیستند و از هوش مصنوعی برای ساخت و طراحی آن‌ها استفاده شده است.

2101950_653

اگر شما نیز به تصاویر نگاه کنید، متوجه تفاوت ها مانند رنگ ربات و ویژگی های آن از تصویری به تصویر دیگر و ناهماهنگی ظاهری ماسک با ربات خواهید شد.

اما فراموش نکنید که هوش مصنوعی می‌تواند دنیا را تغییر دهد و طرفداران زیادی نیز داشته باشد. ایلان ماسک قبلا نیز از ساخت یک ربات انسان نما به نام اپتیموس سخن گفته بود. قرار بود این ربات تنها در 3 تا 5 سال آینده تکمیل شود. او در ادامه به این نیز اشاره کرده بود که اپتیموس تا 5 یا 10 سال دیگر باورنکردنی خواهد شد.

مردم چه سوالاتی می‌پرسند؟

کاربران توییتر نیز به سرعت به این تصاویر غیرمعمول ماسک که توسط هوش مصنوعی تولید شده است، واکنش نشان داده اند، که باعث نشر انبوهی از نظرات و حدس و گمان های سرگرم کننده شده است. یک نفر با طنز گفت: “خب خوب… اینجا چی داریم؟”

هفته گذشته، تسلا از تصاویر قابل توجه ربات های اپتیموس‌اش Optimus رونمایی کرد که نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی آن از زمان معرفی نمونه اولیه‌اش در روز هوش مصنوعی تسلا در سال گذشته است. ویدئویی که ماسک در جلسه سهامداران تسلا به اشتراک گذاشت، پنج ربات Optimus را نشان می‌دهد که راه می‌روند و توانایی‌های‌شان در برداشتن اجسام، انجام کارهای ساده و استفاده از ابزارهای تسلا را نشان می‌دهند.

قابلیت‌های ربات اپتیموس

با این حال در تازه ترین ویدیویی که از سوی شرکت تسلا به نشر رسیده، آن‎ ها ربات انسان نمای خود را نشان می‌دهند که در حال راه رفتن است. البته این ربات نه تنها می‌تواند راه برود، بلکه قابلیت بلند کردن اشیا از روی میز و حتی قادر به شناسایی اجسام از همدیگر نیز است.

2101949_572

آموزش اپتیموس با هوش مصنوعی سیستم خودکار تسلا

ربات اپتیموس به گفته ایلان ماسک با استفاه از همان هوش مصنوعی آموزش داده می‌شود که سیستم خودکار تسلا و FSD را آموزش می‌دهد. گفته او اکثر سخت افزارهای این ربات از خودروهای تسلا گرفته شده است. او در رونمایی از قابلیت‌های جدید ربات انسان نما، اپتیموس Optimus گفت: “تمام محرک‌های اپتیموس محرک‌های سفارشی تسلا هستند. همان تیمی که موتورهای برقی پیشگانه خودروهای مدل Plaid Model S را طراحی کرده‌اند، محرک‌های ربات را نیز طراحی کرده‌اند.”

اگرچه ایلان ماسک از آن ها به عنوان “همراهان” یاد می‌کند، اما در مورد ماهیت واقعی آن‌ها هنوز پاسخ قطعی داده نشده است. از آن جایی که توسعه و پیشرفت این ربات‌ها همچنان ادامه دارد، به نظر می‌رسد که زمان ثبت یک تصویر از بوسه واقعی بین ربات و انسان دور نخواهد بود.

 

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها