خبرهای داغ
کدخبر: ۲۳۱۸
تاریخ خبر:

اپل دیگر جای مناسبی برای کار کردن نیست

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اپل دیگر جز ۱۰۰ کارفرمای برگزیده آمریکا نیست.

اپل دیگر جای مناسبی برای کار کردن نیست

اپل و متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام) از فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایالات متحده برای کارمندان، خارج شده‌اند. این دو شرکت سال‌ها است که در رتبه‌های بالای فهرست موردبحث قرار دارند، اما داده‌هایی که وب‌سایت Glassdoor به‌صورت ناشناس جمع‌آوری کرده نشان می‌دهد اپل و متا در حال از دست دادن محبوبیت خود در بین کارمندان هستند.

فهرست ۱۰۰ شرکت برتر آمریکا نخستین بار در سال ۲۰۰۹ تهیه شد. این نخستین بار از سال ۲۰۰۹ است که اپل جایی در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ندارد. نبود اپل در این فهرست بسیار جلب توجه می‌کند.

احتمالا نام برخی از شرکت‌هایی را که در فهرست ۱۰۰تای برتر قرار دارند هرگز نشنیده‌اید. برای نمونه In-N-Out Burger در جایگاه دهم قرار گرفته است. ادوبی رتبه‌ی چهاردهم فهرست را در اختیار گرفته. مایکروسافت سیزدهمین شرکت برتر است. گوگل نیز در این فهرست حضور دارد.

خروج اپل از فهرست ۱۰۰ شرکت برتر چندان تعجب‌برانگیز نیست. نشریه‌ی تلگراف می‌گوید اپل برای جلب رضایت کارکنان دفاتر اپل پارک و همچنین کارکنان خرده‌فروشی‌ها با مشکل مواجه شده است. کارمندان اپل سال گذشته مجبور شدند به محیط کار بازگردند و همین موضوع نارضایتی آن‌ها را به دنبال داشت. شماری از فروشگاه‌های اپل اتحادیه تشکیل داده‌اند و چند فروشگاه دیگر برای این کار اقدام کرده‌اند. واکنش مدیران اپل به تشکیل اتحادیه باعث انتقادات زیادی در بین کارکنان شرکت شده است.

متا نیز وضعیت چندان مناسبی ندارد. این شرکت به دلیل کاهش درآمدهایش مجبور شد هزاران نفر از کارکنان را که معادل ۱۳ درصد از کل نیروی کار بود، اخراج کند. خوشحال نبودن کارکنان متا اتفاقی قابل‌پیش‌بینی بود، آن هم در شرایطی که شرکت مارک زاکربرگ به کارکنانش اجازه می‌دهد در خانه کار کنند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها