خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۲۳۰
تاریخ خبر:

مسخره کردن دختر مشهور ایرانی در اسپانیا!

ماجرا این گونه است که سارا خادم‌الشریعه، قهرمان شطرنج ایران و جهان، سال گذشته و در میانه اعتراضات به خاطر آن چه که خودش محدودیت‌های حجاب عنوان کرده بود و روز گذشته پایگاه خبری باشگاه خبرنگاران جوان هم همان اظهارات را بازنشر کرد، از پرچم جمهوری اسلامی خارج شد و تابعیت اسپانیا را گرفت.

مسخره کردن دختر مشهور ایرانی در اسپانیا!

برترین‌ها نوشت: ماجرا این گونه است که سارا خادم‌الشریعه، قهرمان شطرنج ایران و جهان، سال گذشته و در میانه اعتراضات به خاطر آن چه که خودش محدودیت‌های حجاب عنوان کرده بود و روز گذشته پایگاه خبری باشگاه خبرنگاران جوان هم همان اظهارات را بازنشر کرد، از پرچم جمهوری اسلامی خارج شد و تابعیت اسپانیا را گرفت. پس از خروج او البته پیوسته مواضعی داشت که هم‌راستا با معترضان بود و البته که هر تصویری که از او منتشر می‌شد، بدون حجاب بود. خب عده‌ای طرفدار او بودند و هستند و عده‌ای دیگر مخالفش شده‌اند. دیروز که خبر آمد او در مسابقات جهانی به یک حریف اندونزیایی محجبه باخته، اکانت‌های بسیاری در توئیتر با یک ادبیات کنایه‌آمیز به خادم‌الشریعه حمله کردند و در واقع او را مسخره کردند. حرفشان هم این بود که تو که گفتی بودی حجاب محدودیت است، به یک محجبه باختی و باقی قضایا‌ ناگفته نماند که متن توئیت‌ها خیلی شبیه به هم بود. در واقع همه تقریبا با تغییراتی جزئی یک متن را منتشر کردند. در هر صورت حالا و در این روزها آن چه بیشتر مورد اجحاف هست، همدلی‌ست! میان ایرانی‌ها در سراسر دنیا استهزا، تمسخر و کنایه و دشمنی رواج بی‌سابقه داشته. باخت یک ایرانی، عده دیگری از ایرانی‌ها را خوشحال می‌کند و در هر دو دسته ماجرا این آفت ایرانی‌ستیزی دیده می‌شود. درباره سارا خادم‌الشریعه البته نمی‌توانستیم چیزی جز این محتوای وطن امروز رو بگذاریم، وطن امروز نماینده تندروترین گروه اصولگرایان است، همان جبهه پایداری که این روزها از آن‌ها با عنوان تسویه‌ساز یا خالص‌ساز یاد می‌شود، آن‌ها در تلاش هستند تمام ارکان حکومت و جامعه را با نگاه خودشان خالص‌سازی کنند! این متن را که بخوانید، بهتر متوجه خواهید شد که چگونه به تیترهایی مثل بدم باختی، می‌رسند. ادامه متن موضع وطن امروز است و ما صرفا بازنشرش کرده‌ایم:

سارا خادم‌الشریعه

سارا خادم‌الشریعه دراولین حضور خود با تابعیت اسپانیا در رقابت‌های جام جهانی از یک شطرنج‌باز محجبه اندونزیایی شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد

ایشان مدال‌های متعددی ذیل پرچم ایران کسب کرده است

هرکس سنگی بطرف این نظام پرت کردآواره شد!

سارا خادم‌الشریعه

 سارا خادم‌الشریعه در رقابت‌های جام‌جهانی از یک شطرنج‌باز اندونزیایی شکست خورد. سارا خادم‌الشریعه در نخستین حضور خود با تابعیت اسپانیا در رقابت‌های جام‌جهانی از یک شطرنج‌باز اندونزیایی به نام «مدینه واردا اولیا» شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد. این شطرنج‌باز که سال گذشته حواشی زیادی را برای شطرنج  و کلا ورزش ایران به وجود آورد، حجاب را بهانه خروجش از ایران عنوان کرد. اگرچه بعدا مشخص شد به واسطه سرمایه‌گذاری  500 هزار یورویی همسرش در کشور اسپانیا، به دنبال ویزای طلایی این کشور بوده است. او پیش‌تر چند بار برای خروج همیشگی از ایران تلاش کرده بود اما اتفاقات سیاسی و اجتماعی پارسال، کاتالیزوری شد تا زودتر به خواسته‌اش برسد و مهم‌تر از همه بهانه حجاب را برای این رفتار خودش بتراشد.

سارا خادم‌الشریعه

خادم‌الشریعه پس از دیدار با نخست‌وزیر اسپانیا موفق شد از آب گل‌آلود فضای ملتهب آن روز‌های ایران، ماهی درشت خود را صید کند. او که بارها تغییر تابعیت خود را انکار می‌کرد، سرانجام دی‌ 1401 تصمیم نهایی‌اش را گرفت و برای اینکه نشان دهد این پشت پا زدن به کشور به خاطر زندگی شخصی‌اش نبوده، حجاب را بهانه کرد تا بلکه کمی از اپوزیسیون خارج از کشور، بابت این رفتارش، احترام دریافت کند.

در هر صورت او که دیگر برای پرچم و مردم ایران فعالیت نمی‌کند، در مسابقات جهانی در حالی که کشف حجاب کرده بود، برابر یک دختر محجبه از اندونزی قرار گرفت و با شکست برابر این حریف از دور مسابقات حذف شد! حذف او برابر یک دختر مسلمان با حجاب کامل قطعا پیام خاصی برای او خواهد داشت، البته اگر مانند قضیه سال‌ها تلاش برای خروج از ایران و انکار آن، به این موضوع نگاه کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها