کدخبر: ۸۳۰۶
تاریخ خبر:

اتفاق جنجالی در مسابقات کشتی جام تختی

در شرایطی که هیات ژوری رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی، رای به تکرار مبارزه امین طاهری و جان محمدی داد که این اقدام بر خلاف قوانین اتحادیه جهانی کشتی است.

اتفاق جنجالی در مسابقات کشتی جام تختی

در جریان رقابت‌های دور مقدماتی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی در ارومیه، امین طاهری در شرایطی که ۹ بر صفر از مرتضی جان محمدی پیش بود با ضربه فنی شکست خورد. پس از این اتفاق امین طاهری شدیدا به تیم داوری معترض شد و علیرضا رضایی نیز به عملکرد داوران شدیدا انتقاد کرد.

این موضوع حواشی گسترده‌ای را به دنبال داشت تا اینکه در نهایت با ورود کمیته فنی مسابقات، اعلام شد هیات زوری به دلیل ثابت شدن اشتباه داوری، رای به تکرار این مبارزه داده است.

اما این رای با اعتراض شدید فردین معصومی که پسرش در این وزن کشتی می‌گیرد مواجه شد و تماشاگران نیز شعار‌هایی را علیه طاهری سر دادند.

هیات ژوری تنها اشتباه تیم داوری مبنی بر اعلام ضربه فنی امین طاهری را محرز اعلام کرده، اما اختیاری در تصمیم برای تکرار مبارزه نداشته است و کمیته فنی و مسئولان مسابقات این تصمیم را اتخاذ کرده اند.

جام تختی تحت عنوان رقابت‌های بین المللی برگزار می‌شود و طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی، در صورت محرز شدن اشتباه داوری تنها تیم داوری محروم یا جریمه می‌شود و تکرار مبارزه تحت هر عنوان خلاف قانون است.

پس از این اقدام، امین طاهری در شرایطی که قصد تکرار مبارزه را داشت به روی تشک آمد، اما با هو کردن تماشاگران مواجه شد و تماشاگران اشیاء زیادی به سمت او پرتاب کردند و نسبت به تکرار مبارزه شدیدا معترص شدند.

مرتضی جان محمدی نیز حاضر به انجام مبارزه نشد و به روی تشک نیامد تا در نهایت دست امین طاهری به عنوان فرد پیروز بالا برود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها