خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۰۹۸
تاریخ خبر:

رابطه عجیب سکته قلبی با میزان درآمد افراد!

تحقیقاتی درباره رابطه سکته قلبی با میزان درآمد افراد و احتمال زنده ماندن آن‌ها بعد از سکته وجود دارد که این رابطه را تا حدودی قوی می‌سازد.

رابطه عجیب سکته قلبی با میزان درآمد افراد!

دکتر عبدالمنان خان مینهاس، محقق ارشد، یک بیمارستان در خدمات مراقبت بیمارستانی کلینیک هاتسبورگ در می‌سی سی پی می‌گوید تحقیقاتی درباره رابطه سکته قلبی با میزان درآمد افراد و احتمال زنده ماندن آن‌ها بعد از سکته وجود دارد که این رابطه را تا حدودی قوی می‌سازد.

وی گفت: کار‌های زیادی در این زمینه در حال انجام است، اما بدیهی است که همانطور که در مطالعات متعدد نشان داده شده است، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام شود.

نوع حمله قلبی که تیم او مورد مطالعه قرار داد، انفارکتوس میوکارد با ارتفاع ST است که به نام STEMI نیز شناخته می‌شود.

STEMI، که عمدتاً حفره‌های تحتانی قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند شدیدتر و خطرناک‌تر از سایر انواع حملات قلبی باشد.

برای این مطالعه، محققان پایگاه داده‌ای از بزرگسالان آمریکایی را که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مبتلا به STEMI بودند، تجزیه و تحلیل کردند و بیماران را بر اساس کد پستی تقسیم کردند تا درآمد خانوار را اندازه‌گیری کنند. آن‌ها همچنین مدل‌هایی را ایجاد کردند که به مقایسه نتایج بیمار کمک می‌کرد.

در مجموع، ۶۳۹۳۰۰ بستری در بیمارستان STEMI وجود داشت؛ حدود ۳۵ درصد از بیماران در رده پایین‌ترین درآمد قرار داشتند. حدود ۱۹ درصد در گروه پردرآمد قرار داشتند.

این مطالعه نشان داد که فقیرترین بیماران بالاترین میزان مرگ و میر را به هر دلیلی داشتند؛ – ۱۱.۸ درصد در مقایسه با ۱۰.۴ درصد برای افرادی که در گروه درآمد بالا بودند. آن‌ها همچنین بستری طولانی تری در بیمارستان داشتند و تهویه مکانیکی تهاجمی تری داشتند.

اما مقدار پولی که برای مراقبت از آن‌ها صرف شد کمتر بود؛ حدود ۲۶۵۰۳ دلار در مقابل ۳۰۵۴۰ دلار برای گروه پردرآمد.

اگرچه احتمال مرگ آن‌ها بیشتر بود، اما بیماران فقیر به طور متوسط ​​تقریباً دو سال جوانتر از همتایان مرفه خود بودند (۶۳.۵ سال در مقابل ۶۵.۷).

مطالعات قبلی نشان داده است که عوامل اجتماعی تاثیر زیادی بر پیامد‌های بیماری دارند. به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، این عوامل به اصطلاح اجتماعی تعیین کننده سلامت عبارتند از شرایط در محیط‌هایی که افراد در آن متولد می‌شوند، زندگی می‌کنند، یاد می‌گیرند، کار می‌کنند، بازی می‌کنند، عبادت می‌کنند و پیر می‌شوند. آن‌ها می‌توانند مواردی مانند در دسترس بودن مسکن امن، نژادپرستی، فرصت‌های شغلی، دسترسی به غذا‌های سالم، کیفیت هوا و درآمد را شامل شوند.

وضعیت اقتصادی پایین‌تر با پیامد‌های بالینی بدتر ناشی از بیماری قلبی و همچنین داشتن سایر شرایط سلامت مرتبط است.

دکتر تریستون اسمیت، مدیر پزشکی خدمات قلب و عروق در سیستم سلامت ترینیتی در استوبنویل، اوهایو، یافته‌ها را بررسی کرد. اسمیت گفت که احتمالاً عوامل متعددی در این نتایج نقش دارند. او خاطرنشان کرد: برای یکی، بیماران فقیر در طول زندگی خود به دلیل شرایطی که در کنار هم وجود دارند، در محرومیت قرار می‌گیرند.

اسمیت گفت، حتی اگر افراد در هر گروه برخی از شرایط پزشکی یکسان مانند دیابت را داشته باشند، آن‌هایی که فقیرتر هستند ممکن است نتوانند از عهده دارو‌های کنترل این بیماری برآیند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها