خبرهای داغ
کدخبر: ۱۳۹۰۶
تاریخ خبر:

راهکارهای ساده برای خوشبو کردن آشپزخانه

سینک آشپزخانه جایی است که کثیفی و چربی به تواند به سرعت در آنجا جمع شود و فضایی بدبو را ایجاد کند. برای رفع این بو از تکه‌های یخ و لیمو استفاده کنید. یک سینی یخ را با برش‌های لیمو، سنگ نمک و آب پر کنید سپس فریز کنید. پس از یخ زدگی چند مکعب آن را درون سینک بیاندازید.

راهکارهای ساده برای خوشبو کردن آشپزخانه

پیش از انتخاب نوع طراحی از نظر زیبایی شناختی یا مبلمان گران‌قیمت برای خانه‌تان به یاد داشته باشید اولین چیزی که افراد وارد شونده به خانه شما متوجه می‌شوند بوی موجود در خانه است و هیچ کجای خانه به اندازه داخل اشپزخانه این موضوع را نمی‌توان بهتر احساس کرد.

به گزارش فرارو به نقل از یاهولایف، در ادامه به هفت نکته اشاره می‌کنیم که باید در مورد بوی خانه و فضای زندگی بدانید و برای بهبود آن رعایت کنید:

۱- سطوح را همیشه تمیز نگه دارید

نظافت آشپزخانه

ساده‌ترین راه برای کسب اطمینان از این که آشپزخانه‌تان همواره بوی تازگی دارد؛ تمیز کردن مناسب است. ضدعفونی کردن منظم سطوح نه تنها بهداشت را حفظ می‌کند بلکه از تجمع بوها نیز جلوگیری خواهد کرد. روی تمیز نگهداشتن کانترهای آشپرخانه پس از پخت و پز حساس باشید. محصولات پاک کننده طبیعی حاوی رایحه‌های نیروبخش مانند لیمو را انتخاب کنید که نه تنها پاکسازی می‌کنند بلکه عطری با طراوت در هوا باقی می‌گذارند.

۲- سینک خود را تمیز کنید

هشدار! ۸ موردی که نباید وارد راه آب ظرفشویی آشپزخانه شود!

سینک آشپزخانه جایی است که کثیفی و چربی به تواند به سرعت در آنجا جمع شود و فضایی بدبو را ایجاد کند. برای رفع این بو از تکه‌های یخ و لیمو استفاده کنید. یک سینی یخ را با برش‌های لیمو، سنگ نمک و آب پر کنید سپس فریز کنید. پس از یخ‌زدگی چند مکعب آن را درون سینک بیاندازید. سنگ نمک درون آن به تمیز شدن سطح کمک می‌کند در حالی که لیمو با باکتری‌ها مقابله کرده و رایحه‌ای دلپذیر را برجای می‌گذارد.

۳- از اسپری آب لیمو برای پاکسازی استفاده کنید

نظافت حمام

از این اسپری می‌توان برای پاکسازی سطوح پشتی آشپرخانه و هم چنین بین کاشی‌ها استفاده کرد. این راه‌حل همه کاره به شما در از بین بردن چربی‌ها می‌کند و بوی تازه و ماندگاری از خود برجای می‌گذارد. بگذارید قطرات آب لیمو حدود پنج دقیقه روی سطوح باقی مانده و سپس آن را با پارچه مرطوب پاک کرده و پس از آن با حوله آشپزخانه خشک کنید.

۴- اجازه دهید تا پارچه‌های خیس خشک شوند

نظافت

آشپزخانه‌ها مملو از پارچه‌ها و حوله‌هایی هستند که خیلی زود مرطوب می‌شوند و بوی بدی از خود برجای می‌گذارند. کسب اطمینان از خشک شدن وسایل مرطوب مانند اسفنج، دستمال ظرفشویی از ایجاد بوی کپک جلوگیری می‌کند.

۵- از بین برنده‌های طبیعی بو استفاده کنید

نظافت آشپزخانه

راه‌های طبیعی زیادی برای به دام انداختن و از بین بردن بوها در آشپزخانه شما وجود دارد و احتمالا از شنیدن این که چنین راه‌هایی عمدتا ساده و ارزان قیمت هستند خوشحال خواهید شد. برای مثال، جوش شیرین یکی از مواد طبیعی با خاصیت از بین برندگی بوهای ناخواسته است.

۶- کف را با محصولات معطر تمیز کنید

ترفندهای خانه‌تکانی؛ نکات طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه

کف آشپزخانه یکی از کثیف‌ترین قسمت‌های خانه است. برای حفظ بوی شیرین فضای خود به طور مرتب کف را با مواد شوینده معطر تمیز کنید و مطمئنا در آن صورت تفاوت را احساس خواهید کرد.

۷- آشپزخانه را تهویه کنید

نظافت آشپزخانه

آشپزخانه خود را به خوبی تهویه کنید تا از ایجاد بو به خصوص در هنگام آشپزی جلوگیری شود. تهویه مناسب نقش اساسی در از بین بردن بوی آشپزی دارد. هنگام آشپزی پنجره‌ها را باز نگه دارید. یکی دیگر از راه‌های عالی و کم هزینه برای تصفیه هوای آشپزخانه استفاده از یک گیاه خانگی ساده است که نه تنها به طور طبیعی دی اکسید کربن را به دام انداخته و اکسیژن تولید می‌کند بلکه سموم بدی مانند فرمالدئید، بنزن و سایر مواد سرطان‌زا را نیز از فضای شما فیلتر و پاکسازی می‌کنند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها