خبرهای داغ
کدخبر: ۱۶۱۸۰
تاریخ خبر:

آموزش ساخت اسپری خوشبوکننده خانگی با روشی ساده و راحت!

وقتی صحبت از تمیز کردن محل زندگی می شود، اغلب ما به یاد شستشوی کانترها و ملحفه ها می افتیم و یکی از مهم ترین مراحل یعنی تمیز کردن هوا را به فراموش می سپاریم.

آموزش ساخت اسپری خوشبوکننده خانگی با روشی ساده و راحت!

 وقتی صحبت از تمیز کردن محل زندگی می شود، اغلب ما به یاد شستشوی کانترها و ملحفه ها می افتیم و یکی از مهم ترین مراحل یعنی تمیز کردن هوا را به فراموش می سپاریم.

پاکیزه نگه داشتن هوای محیط علاوه بر سلامت جسم منجر به آرامش روح می شود. استفاده از فیلترهای تصفیه هوا در دستگاه های تهویه مطبوع، نظافت و جارو کردن منظم منزل و باز کردن پنجره ها به کاهش آلرژن ها و باکتری های موجود در هوا کمک خواهد کرد.

علاوه بر تمیز کردن هوا از گردو غبار و آلودگی ها، خوشبو نگه داشتن آن نیز مساله ای ضروری است. با آشپزخانه ای که بوی ماهی و سیر می دهد و حمامی که بوی نم گرفته است، چه می کنید؟ برخی از خوشبو کننده های هوا عطر دلپذیری به فضای خانه شما اضافه می کنند. در حالی که برخی دیگر این قابلیت را دارند که علاوه بر به جا گذاشتن عطر دلپذیر، به خلاص شدن از شر بوی بد نیز کمک کنند. در ادامه با آموزش ساخت اسپری خوشبو کننده هوای خانگی با راهنماتو همراه باشید.

خوشبو کننده

برای ساخت اسپری خوشبو کننده هوای خانگی به لوازم و مواد زیر نیاز دارید:

1- بطری اسپری دار شیشه ای 240 میلی لیتری

2- دو قاشق غذاخوری الکل مالشی (ایزوپروپیل)

3- ¾ فنجان (180 میلی لیتر) آب مقطر

4- 20 قطره اسانس دلخواه

دو قاشق غذاخوری الکل مالشی را درون بطری اسپری دار بریزید و قطره اسانس دلخواه را اضافه کنید.

برای ایجاد رایحه انرژی زا می توانید از 5 قطره اسانس پرتقال وحشی، 5 قطره اسانس لیموترش یا 5 قطره اسانس گریپ فروت استفاده کنید.

برای ایجاد بوی تازگی می توانید از 5 قطره اسانس اسطوخودوس، 5 قطره اسانس لیمو یا 5 قطره اسانس رزماری استفاده کنید.

برای ایجاد یک رایحه باطراوت می توانید از 4 قطره روغن درخت چای، 8 قطره اسانس لیمو یا 6 قطره اسانس اکالیپتوس استفاده کنید.

بطری اسپری را ببندید و تکان دهید. روغن مالشی به حفظ مواد و حل شدن بهتر آنها کمک می کند. ¾ فنجان آب را به بطری اضافه کنید و دوباره آن را تکان دهید. بسته به شکل بطری و میزان اسانسی که استفاده کرده اید، ممکن است نیاز باشد از آب کمتری استفاده کنید.

پیش از استفاده از این اسپری خوشبو کننده آن را خوب تکان دهید و چهار مرتبه به فضای اتاق اسپری کنید. تکان دادن اسپری ضروری است. زیرا روغن ها پس از مدتی از یکدیگر جدا می شوند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها