خبرهای داغ
کدخبر: ۲۰۰۵۵
تاریخ خبر:

افسردگی در زنان و مردان چه تفاوت‌هایی دارد؟

اگر هنوز نسبت به علائم خود و دریافت مشاوره از دکترتو تردید دارید بهتر است این تفاوت‌ها را بشناسید تا تشخیص دهید که آیا نشانه‌ها مربوط به افسردگی هستند یا خیر؟

افسردگی در زنان و مردان چه تفاوت‌هایی دارد؟

امروز کسب مشاوره آنلاین روانپزشک در بین افراد بسیار رایج شده و به بهترین راه‌کار درمانی تبدیل شده است. دکترتو این خدمات را ارائه می‌دهد تا مردان و زنان مبتلا به افسردگی بتوانند با درمان به‌موقع، شادی ازدست‌رفته و تمایل برای انجام فعالیت‌های مختلف را به زندگی خود برگردانند.

آنچه که برای بسیاری سوال شده بررسی تفاوت‌های میان افسردگی زنان و مردان است. تحقیقات نشان می‌دهد که خانم‌ها و آقایان مبتلا به افسردگی علائم مختلفی از خود نشان می‌دهند. اگر هنوز نسبت به علائم خود و دریافت مشاوره از دکترتو تردید دارید بهتر است این تفاوت‌ها را بشناسید تا تشخیص دهید که آیا نشانه‌ها مربوط به افسردگی هستند یا خیر؟

آیا بین افسردگی زنان و مردان تفاوت وجود دارد؟

زمانی که از خدمات مشاوره آنلاین روانپزشک استفاده کنید متخصص درخصوص علائمی که با آن‌ها مواجه هستید سوالاتی می‌پرسد. از آنجایی‌ که برخی از این سوال‌ها برای مردان و زنان متفاوت است متوجه می‌شویم که تفاوت‌هایی در آن‌ها وجود دارد.

به‌طورکلی میزان ابتلای خانم‌ها به افسردگی حدودا ۲ برابر آقایان است. این موضوع نیز به‌خوبی نشان می‌دهد که این اختلال اعصاب و روان می‌تواند در بدن خانم‌ها و آقایان آثار مختلفی به ‌همراه داشته باشد.

برای درمان مشکلات اعصاب و روان به کجا مراجعه کنیم؟

پیش ‌از معرفی تفاوت‌هایی که بین افسردگی خانم‌ها و آقایان وجود دارد بهتر است به بررسی این موضوع بپردازیم که برای درمان مشکلات اعصاب و روان به کجا مراجعه کنیم؟

مشکلات اعصاب و روان می‌توانند در کیفیت زندگی ما اختلال به ‌وجود بیاورند. به همین دلیل نیز درمان آن‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. درصورتی‌که به درمان این عارضه‌ها اهمیت ندهید می‌توانند آثار و عوارض جدی و نامطلوبی به ‌همراه داشته باشند.

دکترتو سامانه‌ای آنلاین بوده که امکان دریافت مشاوره آنلاین روانپزشک را فراهم کرده است. از طریق این سامانه می‌توانید به‌راحتی با متخصصین و مشاوران حاذق کشور گفت‌وگو کنید تا بهترین راه‌کارهای درمانی را به شما ارائه دهند.

بررسی تفاوت های افسردگی میان مردان و زنان

افرادی که می‌خواهند از خدمات مشاوره آنلاین روانپزشک استفاده کنند بهتر است ابتدا علائم خود را بشناسند. ما در ادامه رایج‌ترین نشانه‌ها و تفاوت این علائم در خانم‌ها و آقایان را معرفی می‌کنیم.

زنان افسرده بیشتر از مردان تفکرات منفی دارند

از شایع‌ترین نشانه‌های افسردگی باید به هجوم افکار منفی اشاره کرد. مردان و زنان مبتلا به افسردگی همواره با افکار منفی درگیر هستند که این موضوع در زنان بیشتر دیده می‌شود. خانم‌ها معمولا به این تفکرات بها می‌دهند و این موضوع باعث شدت‌یافتن بیماری خواهد شد.

گریه بیشتر در خانم‌ها و سرزنش کردن خود به‌ دلایل نامربوط از مواردی هستند که نشان از شدت این افکار در زنان می‌دهند. در مقابل مردان به‌جای گریه کردن همواره سعی دارند خود را مشغول کنند تا این تفکرات منفی بیش ‌از پیش آ‌ن‌ها را آزار ندهد. 

مردان افسرده معمولا بیشتر از زنان الکل مصرف می‌ کنند

مصرف الکل و مواد مخدر به‌طورکلی در مردان بیشتر از زنان است. این مورد حتی در بیماران مبتلا به افسردگی نیز صدق می‌کند. در واقع آقایان به ‌جای بروز ناراحتی ممکن است با مصرف مواد سعی در کاهش غم خود داشته باشند.

 اگر احساس می‌کنید به علائم افسردگی دچار هستید پیش‌از رفتن به‌‌ سمت مواد مخدر و الکل بهتر است از خدمات مشاوره آنلاین روانپزشک استفاده کنید. روان‌پزشک با استفاده دارو یا راه‌کارهای مناسب به کاهش علائم آزاردهنده افسردگی کمک می‌کند.

مردان افسرده رفتارهای خشونت آمیز بیشتری دارند

مردان افسرده معمولا احساسات غم و اندوه خود را بروز نمی‌دهند و سرکوب کردن این احساسات باعث بروز خشم و عصبانیت بیش‌ از حد می‌شود. پس اگر دچار بدخلقی شد‌ه‌اید بدانید که در معرض ابتلا به افسردگی هستید. در این زمان دکتر اعصاب و روان آنلاین می‌تواند راه‌کارهای مناسبی برای کاهش عصبانیت ارائه دهد.

تشخیص افسردگی در خانم ها آسان تر است

معمولا خانم‌ها خیلی زودتر احساسات خود را بروز می‌دهند و ازاین‌رو نزدیکان آن‌ها متوجه وجود مشکل می‌شوند. در این زمان معمولا فرد را به دریافت مشاوره آنلاین روانپزشک تشویق می‌کنند.

در مقابل مردان با سرکوب احساس خود جلوی بروز علائم را می‌گیرند و نزدیکان معمولا خیلی دیر متوجه ابتلای فرد به افسردگی می‌شوند، این مورد پیشرفت افسردگی را به‌همراه دارد.

زنان افسرده با اختلال در تغذیه مواجه می شوند

اختلال در تغذیه می‌تواند پرخوری یا بی‌اشتهایی باشد. این نشانه افسردگی نیز معمولا در خانم‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد. درصورتی‌که علاوه ‌بر ناراحتی و غم با مشکل در تغذیه نیز مواجه شده‌اید بهتر است به‌ دنبال دریافت ویزیت آنلاین روانپزشک باشید.

مردان افسرده بیشتر در معرض خودکشی هستند

یکی از نشانه‌های پیشرفت افسردگی فکر کردن مداوم به خودکشی است که این مورد در مردان بیشتر دیده می‌شود. دلیل این موضوع نیز تشخیص دیرهنگام بیماری است.

مردانی که به افسردگی مبتلا می‌شوند همچنین از روش‌های خشونت‌باری برای خودکشی استفاده می‌کنند که بسیاری از آن‌ها موفقیت‌آمیز است. پس با دیدن اولین علائم استفاده از خدمات مشاوره آنلاین روانپزشک را جدی بگیرید. 

مردان افسرده معمولا درد فیزیکی زیادی احساس می کنند

مردان افسرده احتمالا با مشکلات گوارشی یا دردهای فیزیکی مانند کمردرد مواجه شوند. اگر به این مشکلات مبتلا هستید و درمان‌های طبیعی برای شما پاسخ‌گو نیست، احتمال ابتلا به افسردگی را نیز مدنظر داشته باشید.

زنان افسرده به دوره بهبود طولانی تری نیاز دارند

زنان معمولا به ‌دلایل مختلف مانند مرگ عزیز، قرارگیری در موقعیت‌های استرس‌زا و حتی ازدست‌دادن شغل مورد علاقه خود دچار افسردگی می‌شوند و این مورد می‌تواند به ‌دلیل تفاوت هورمون‌های خلق‌وخو بین مردان و زنان باشد.

این حساسیت بالا می‌تواند باعث ماندگاری طولانی‌مدت افسردگی شود. ازاین‌رو معمولا زنان برای درمان افسردگی به دوره طولانی‌تری نیاز دارند حتی اگر عارضه آن‌ها زودتر تشخیص داده ‌شود. برای اطلاعات درباره علت بیشتر بودن افسردگی در زنان مقاله ی چرا افسردگی در بین زنان بیشتر از مردان است؟ ، را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

زنان و مردان مبتلا به افسردگی نیاز به دریافت مشاوره آنلاین روانپزشک دارند. برای دسترسی به این خدمات می‌توانید به سامانه دکترتو مراجعه کنید تا امکان دریافت ویزیت از مشاوران و روان‌پزشکان حاذق کشور برای شما فراهم شود.

افسردگی در زنان و مردان با شدت یکسان خود را نشان نمی‌دهد پس بهتر است تفاوت‌های این بیماری را در خانم‌ها و آقایان بشناسید. از این موارد می‌توان به بروز دردهای فیزیکی، مصرف الکل و احتمال خودکشی بیشتر در آقایان اشاره کرد. خانم‌ها نیز دوره درمان طولانی و احساسات منفی بیشتری را تجربه می‌کنند. برای رزرو نوبت از روان‌پزشک جهت درمان این عارضه می‌توانید به سامانه دکترتو مراجعه کنید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها