خبرهای داغ
کدخبر: ۲۴۱۰۴
تاریخ خبر:

با این ۷ ترفند در بهار پوستت را درخشان نگهدار!

گرمای تابستان می تواند برای پوست مشکل ساز باشد و منجر به بروز مشکلات پوستی متعددی مانند آکنه، خشکی و تیرگی پوست شود.

با این ۷ ترفند در بهار پوستت را درخشان نگهدار!

روزیاتو: گرمای تابستان می تواند برای پوست مشکل ساز باشد و منجر به بروز مشکلات پوستی متعددی مانند آکنه، خشکی و تیرگی پوست شود. با این حال، با روتین مراقبت از پوست مناسب، می توانید اطمینان حاصل کنید که پوست شما درخشان، براق و از همه مهم‌تر سالم می‌ماند.

موارد زیر در هر زمانی از سال مفید و مهم هستند اما در بهار و تابستان اهمیت ویژه ای پیدا می‌کنند:

۱. هیدراته بمانید

برای داشتن پوستی درخشان نوشیدن آب کافی مهم‌ترین نکته است. مصرف آب در طول روز بدن را پاکسازی کرده و سموم را دفع می کند. این فرآیند خون شما را تصفیه کرده و پوستی سالم و درخشان به شما می دهد. دمای بالا در تابستان می تواند باعث کم آبی بدن شود و پوست را خشک و زبر کند و باعث مشکلات پوستی متعددی مانند آکنه شود. بنابراین، حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید و غذاهای آبرسان مانند هندوانه، خیار و پرتقال را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از کجا بفهمیم آب کافی مصرف می کنیم؟

پوست و زیبایی

۲. صورتتان را پاکسازی کنید

تعریق و قرار گرفتن در معرض آلاینده های محیطی می تواند منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به جوش شوند. برای اینکه پوست خود را شفاف و درخشان نگه دارید، حتما دو بار در روز صورت تان را تمیز کنید. از یک پاک کننده ملایم برای از بین بردن کثیفی، چربی و ناخالصی های پوست استفاده کنید و خطر آکنه و جوش را کاهش دهید. همچنین می‌توانید در این فصل ماساژ یخ را روی صورت تان در نظر بگیرید تا پوست را خنک و آرام نگه دارد. بد نیست پاکسازی پوست در خانه را نیز یاد بگیرید.

پوست و زیبایی

۳. رویه سابی کنید

گرمای تابستان می تواند باعث باز شدن منافذ پوست شود، آنها را با چربی و کثیفی مسدود کند، باکتری ها را به دام بیندازد و باعث آکنه، جوش و لک روی صورت شود. بهترین راه حل لایه برداری است! لایه برداری یا رویه سابی برای از بین بردن سلول های مرده پوست و تقویت گردش سلولی و در نتیجه پوستی صاف تر و روشن تر ضروری است. ۲ تا ۳ بار در هفته از لایه بردار ملایم استفاده کنید تا پوستی شاداب، درخشان و سالم داشته باشید. لایه برداری پوست صورت در خانه هم ممکن است.

کرم ضد آفتاب

۴. از ضد آفتاب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب مهم ترین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست است. این کرم به شما کمک می کند از پوست در برابر اشعه مضر UV محافظت کنید، از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید و خطر پیری زودرس و سرطان پوست را کاهش دهید. یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 انتخاب کنید و آن را سخاوتمندانه در سراسر صورت و نواحی بدن خود که در معرض نور خورشید هستند، مانند گردن و  دست‌ها بمالید.

پوست کره‌ای

۵. پوست را خوب مرطوب کنید

استفاده از مرطوب کننده برای تغذیه و هیدراته نگه داشتن پوست در تابستان ضروری است. مرطوب کننده و آبرسان به کاهش خطر خشکی، آکنه و تاخیر در علائم پیری کمک می کند. یک مرطوب کننده سبک وزن و غیر کومدون زا انتخاب کنید تا پوستتان نرم و لطیف بماند. به دنبال موادی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشید که به حفظ رطوبت بدون مسدود شدن منافذ کمک می کنند.

۶. از عامل محافظتی آنتی اکسیدان ها استفاده کنید

آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب های رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل استرس زا محیطی کمک کنند. این ماده مغذی جریان خون را در بدن تسهیل می کند، بازسازی سلول های پوست را تحریک می کند و از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان همچنین می تواند به روشن شدن پوست کمک کند. به دنبال محصولات مراقبت از پوست باشید که حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و عصاره چای سبز هستند. برای سفید شدن پوست چه ویتامین هایی بخوریم؟

خواب

۷. خوب بخوابید

کمبود خواب می تواند منجر به حلقه های تیره زیر چشم، تیرگی رنگ پوست و افزایش سطح استرس شود که همه این موارد می تواند روی پوست تأثیر بگذارند. خوب خوابیدن می تواند سلامت و تندرستی کلی شما از جمله پوست شما را بهبود بخشد. در طول خواب، بدن شما سلول‌ها، از جمله سلول‌های پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند، که همین منجر به پوستی جوان‌تر و درخشان‌تر می‌شود. سعی کنید هر شب 7 تا 9 ساعت خواب بدون وقفه داشته باشید تا به پوست تان فرصت کافی برای جوان سازی بدهید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها