خبرهای داغ
کدخبر: ۲۵۳۵۱
تاریخ خبر:

کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید

هرچند مصرف دارو ممکن است تولید هورمون‌های تیروئید را متعادل کرده و کم‌کاری تیروئید را جبران کند، اما این کار در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض گوناگونی را دربرداشته باشد.

کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید

خبرآنلاین: هرچند مصرف دارو ممکن است تولید هورمون‌های تیروئید را متعادل کرده و کم‌کاری تیروئید را جبران کند، اما این کار در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض گوناگونی را دربرداشته باشد. ورزش، یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌هاست که به رفع برخی از مشکلات ناشی از کم‌کاری تیروئید کمک می‌کند.

اگر تیروئید شما کم‌کار است، احتمالاً ورزش آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنید؛ چرا که بیماری تیروئید با علائمی چون خستگی، تورم و دردهای مفصلی و عضلانی شما را از هرگونه تحرک فیزیکی بازمی‌دارد. اما کارشناسان بر این باورند که فعالیت بدنی می‌تواند به شما کمک کند تا این علائم را کنترل کنید و احساس بهتری داشته باشید.

برای کنترل علائم تیروئید کم‌کار توصیه می‌شود این فعالیت‌ها را امتحان کنید:

پیاده روی

۱) پیاده‌روی

پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین تمرینات ورزشی محسوب می‌شود. پیاده‌روی با سرعت متوسط، عملکرد قلب شما را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود حدود ۲۸۰ کالری در ساعت بسوزانید و از اضافه وزن ناشی از کم‌کاری تیروئید پیشگیری کنید.

درمان استرس و اضطراب با یوگا

۲) یوگا

یوگا با ایجاد کسشانی در عضلات، آنها را تقویت می‌کند. تمرینات یوگا به شما کمک می‌کند تا روی تنفس خود تمرکز داشته باشید. نتایج یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید پس از تداوم و استمرار در انجام تمرینات تنفسی یوگا به مدت ۶ ماه، عملکرد ریوی بهتری داشتند.

حرکات ورزشی

۳) حرکات کششی

از آنجا که درد مفصلی و عضلانی یکی از علائم کم‌کاری تیروئید است، انجام حرکات کششی به تحرک کافی مفاصل کمک می‌کند تا در هنگام ورزش یا هرگونه تحرک فیزیکی، فشار زیادی به آنها وارد نشود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها