خبرهای داغ
کدخبر: ۴۰۶۴
تاریخ خبر:

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

هنگام تماشای نمایش های مُد شاید به جای آنکه مجذوب آن شوید، از دیدن لباس های عجیب و غریبی که قابل پوشیدن نیستند یا چهره ی درهم کشیده ی مدل ها متعجب شوید. اما نمایش های مُد بیشتر یک نمایش هنری هستند. و شاید در نگاه اول متوجه این موضوع نشویم، اما با پی بردن به اندیشه ی طراح، چیزهای زیادی دستگیرمان خواهد شد.

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

۱- چهره های جدی فروش را بیشتر می کنند

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

شایند خوشایند نباشد که بگوییم چهره های جدی شیک تر از چهره های خندان هستند، اما نه به طور کلی، بلکه در صنعت مُد. به گفته ی کارشناسان، علت این موضوع آن است که چهره ی مدل نباید لباسی که به تن دارد را تحت الشعاع خود قرار دهد. هدف، نمایش لباس ها است، نه چهره ی مدل. بنابراین اگر مدل ها لبخند بزنند، توجه را به سمت خود جلب می کنند، نه لباس.

به علاوه، گرچه در هنگام خرید لباس قدردان فروشندگانی هستیم که برخورد گرم و دوستانه ای دارند، اما برندهای بزرگ لباس مایل به ایجاد فاصله ی اجتماعی برای نشان دادن جایگاه خود هستند، به همین دلیل ترجیح می دهد فروشندگانی را استخدام کنند که چهره ی بی حالتی دارند.

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

اما این تنها تصور شرکت ها نیست. تحقیقات نیز نشان داده بی حالت بودن چهره ی فروشندگان باعث افزایش فاصله ی اجتماعی می شود و بنابراین ارزش محصول در حال فروش را بالا می برد.

۲- محبوبیت چهره های بی حالت قدمت چندانی ندارد

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

گرچه ما به دیدن چهره های بی حالت در نمایش های مُد عادت کرده ایم، اما تا همین چند دهه پیش مدل ها در نمایش های مُد لبخند می زدند. به گفته ی کارشناسان، محبوبیت چهره های بی حالت موضوعی نسبتاً تازه است. تا پیش از دهه ی ۱۹۶۰ میلادی، زنان زیبارو لبخندزنان در نمایش های مُد حاضر می شدند.

۳- صنعت مُد خود را با استانداردهای زیبایی جدید وفق داده است

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

آن هایی که در صنعت مُد مشغول کارند می گویند طراحان به دنبال خنثی ترین چهره ها و اندام های ممکن برای نمایش آثار خود هستند و دیگر به مدل ها به چشم ایده آل زیبایی نگاه نمی کنند.

علاوه بر اینکه حالا همه نوع چهره ای را در صنعت مُد می توان دید، این صنعت استانداردهای جدیدی از رنگ پوست و سایز اندام را ارائه کرده که مردم عادی بالاخره در آن ها می گنجند. در حقیقت، بر اساس تحقیقات، مدل های سایز بزرگ تأثیر فزاینده ای بر شبکه های اجتماعی دارند.

۴- مدل های حرفه ای در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

مدل هایی که برای آژانس های مدلینگ کار می کنند، معمولاً برای کسب فرصت رشد حرفه ای ماه ها یا حتی سال ها به کشورهای دیگر سفر می کنند. به همین دلیل به همراه مدل های دیگر در آپارتمان های مشترک زندگی می کنند. با این حال، این آپارتمان ها به آن جالبی که شاید تصور می کنید نیستند.

بعضی از این آپارتمان ها حتی ممکن است مملوء از حشره باشند و مدل ها باید بر روی تختخواب های دو طبقه ای که راحت نیستند یا کاناپه بخوابند. علاوه بر این، آن ها باید اجاره ی این آپارتمان ها را هم بپردازند و هزینه ی آن از دستمزدشان کسر می شود.

۵- تعداد دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی هم مهم است

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

هنگام انتخاب مدل ها از آن ها خواسته می شود صفحات خود در شبکه های اجتماعی را هم ذکر کنند. و البته این کار برای دیدن پست های مدل ها نیست، بلکه برای بررسی تعداد دنبال کنندگان آن ها است. مدل ها هر چه دنبال کنندگان بیشتری در شبکه های اجتماعی داشته باشند، از شانس بیشتری برای انتخاب شدن برخوردار می شوند. به همین دلیل باید در شبکه های اجتماعی شهرت و محبوبیت داشته باشند، یعنی آن ها نباید تنها مدل، بلکه باید به نوعی اینفلوئنسر هم باشند.

۶- راه رفتن در نمایش های مُد نه ساده است نه بی دردسر

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

کفش های مدل ها شاید عالی به نظر برسد اما پوشیدن شان نه. در نمایش های مُد افرادی که مسئول لباس ها هستند به اندازه بودن کفش ها برای مدل ها فکر نمی کنند، به همین دلیل ممکن است مدل ها مجبور به پوشیدن کفشی بسیار بزرگ تر یا بسیار کوچک تر از پاهای خود شوند. در اینصورت برای پوشیدن کفش ها ممکن است به کمی خلاقیت نیاز باشد، مثلاً در صورت گشاد بودن کفش، چسباندن پاها و کفش ها با چسب به همدیگر، یا در صورت تنگ بودن کفش، جا دادن پاها در کفش ها.

در حقیقت، اندازه نبودن کفش های مدل ها یکی از مشکلات بزرگ صنعت مُد است. این موضوع می تواند بر روی راه رفتن آن ها تأثیر بگذارد و حتی بعضی مدل ها به دلیل آسیب های وارده بر اثر افتادن روی زمین که راحت نبودن کفش ها عامل آن است، مجبور می شوند مدتی از مدلینگ فاصله بگیرند.

۷- کفش ها چه راحت باشند و چه نه، راه رفتن در نمایش های مُد به تمرین زیادی نیاز دارد

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

راه رفتن در نمایش های مُد بیشتر شبیه به رقصیدن است تا راه رفتن. این کار به ریتم و ظرافتی نیاز دارد که دستیابی به آن تنها با تمرین امکان پذیر است. به علاوه، در صورت راحت نبودن کفش ها یا تنگ بودن لباس ها، مدل ها باید تلاش زیادی کنند تا در آن ها راحت و طبیعی به نظر برسند. به همین دلیل است که سرشناس ترین مدل ها هم باید راه رفتن با کفش پاشنه بلند را نه تنها بر روی زمین، بلکه روی تردمیل هم تمرین کنند.

۸- چرا لباس های نمایش های مُد کاربردی نیستند؟

۸ حقیقت رازآلود دنیای مد که شما راشگفت‌زده می‌کند!

احتمالاً شما هم با دیدن نمایش های مُد این سؤال را از خود پرسیده اید که چه کسی حاضر است چنین لباس هایی را در خیابان بپوشد. اما حقیقت آن است که این لباس ها برای فروش در فروشگاه های لباس ساخته نمی شوند. طراحان، مُد را یک هنر می دانند. به همین دلیل در زمان تماشای یک نمایش مُد در حقیقت شاهد یک نمایش هنری هستید.

البته نمایش های مُدی هم هستند که کاملاً جنبه ی تجاری دارند و لباس هایی که در آن ها به نمایش درمی آیند در فروشگاه ها هم به فروش می رسند و ما را از ترند بعدی دنیای مُد باخبر می کنند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها