خبرهای داغ
کدخبر: ۴۲۵۳
تاریخ خبر:

این مواد غذایی شما را از ابتلا به سرطان در امان نگه می‌دارند!

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: کسب اطلاعات برای انتخاب مواد غذایی خوب و داشتن فعالیت بدنی می تواند به پیشگیری از بیماری های مختلفی از جمله سرطان کمک کند.

این مواد غذایی شما را از ابتلا به سرطان در امان نگه می‌دارند!

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا از مردم می خواهد تغذیه خود را بهبود بخشند. این مرکز پژوهشی نکاتی را برای دستیابی بهتر به این هدف ارائه می دهد.

دکتر امی براگانینی سخنگوی این مرکز و متخصص تغذیه و سرطان شناس در رابطه با موضوع فوق می گوید: میوه ها، سبزیجات و غلات کامل مواد مغذی و فیبر غذایی را در اختیار شما قرار می دهند که می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان در طولانی مدت کمک کند. خوردن انواع غذاها از همه گروه های غذایی، وعده های غذایی شما را جذاب و سالم نگه می دارد. میوه ها و سبزیجات تازه، منجمد، کنسرو شده یا خشک شده همگی آماده سازی وعده های غذایی شما را آسان می کنند.

او توصیه می کند: در هر وعده غذایی نیمی از بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید.

براگانینی همچنین پیشنهاد کرد، صبح ها توت های تازه را به ماست کم چرب یا بدون چربی اضافه کنید. برای ناهار یک سالاد کلم برگ سبز تیره بخورید. مقداری اسفناج، کلم بروکلی و کلم را تفت دهید تا برای شام آن را میل کنید.

مصرف بیشتر حبوبات مانند لوبیا، نخود و عدس نیز می تواند به تامین مواد مغذی سالم و مورد نیاز بدن شما کمک کند. این متخصص پیشنهاد می کند؛ لوبیا سیاه را به املت اضافه کرده و از هویج به عنوان همراه با هوموس برای میان وعده استفاده کنید. یک قابلمه بزرگ سوپ تند یا عدسی نیز می تواند یک شام سالم باشد.

اطمینان از وجود غلات کامل در وعده های غذایی بسیار مهم است. این برنامه می تواند شامل یک کاسه گرم بلغور جو دوسر با میوه های خشک برای صبحانه، یک کاسه جو غلات کامل با مرغ پخته شده برای ناهار و یک رول گندم کامل همراه با شام باشد.

به یاد داشته باشید در حین دنبال کردن این رژیم غذایی، غذاهایی وجود دارد که بهتر است از آنها کم کنید. پیشنهاد می شود که سالاد ماهی تن در زمان ناهار، سینه مرغ کبابی در شام یا خوردن یک وعده غذایی بدون گوشت، مانند پاستا جایگزین گوشت قرمز و فرآوری شده شود. همچنین بهتر است مصرف قندهای اضافه شده و چربی اشباع شده را محدود کنید. این اطلاعات به طور کلی روی بسته بندی بیشتر محصولات غذایی وجود دارد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها