خبرهای داغ
کدخبر: ۴۹۱۲
تاریخ خبر:

با معده خالی ورزش کنیم بهتر است یا با معده پر؟

ورزش کردن با معده خالی دارای فوایدی است که می‌تواند با فواید تمرینات ورزشی زمانی که قبل از ورزش بدنتان را تغذیه می‌کنید، متفاوت باشد. پ

با معده خالی ورزش کنیم بهتر است یا با معده پر؟

ورزش کردن با معده خالی دارای فوایدی است که می‌تواند با فواید تمرینات ورزشی زمانی که قبل از ورزش بدنتان را تغذیه می‌کنید، متفاوت باشد.

کارشناس ارشد مدیریت ورزشی با اشاره به نتایج مطالعه‌ای که در مجله بالینی غدد درون‌ریز و متابولیسم منتشر شده، گفت: ورزش قبل از خوردن غذا کالری بیشتری می‌سوزاند و به افراد کمک می‌کند بیشتر از تمرینات خود بهره ببرند. حذف وعده غذایی قبل از ورزش همچنین منجر به افزایش سطح پروتئین می‌شود که خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

عباسعلی مرشدی افزود: ماهیچه‌های ما در حین ورزش کالری می‌سوزانند؛ قند یا چربی. این کالری می‌تواند از آخرین وعده غذایی ما دریافت شود یا از آنچه قبلا در بدن‌تان ذخیره کرده‌اید. در مطالعه انجام شده، افرادی که با معده خالی ورزش کردند، از منابعی که قبلا در بدنشان ذخیره شده بود، استفاده کردند. نتیجه این بود که آنها دو برابر بیشتر از کسانی که قبل از ورزش غذا ‌خورده بودند، چربی سوزاندند و این درحالی بود که غذانخوردن قبل از ورزش هیچ تأثیری بر عملکرد ورزشی افراد نداشت.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن اشاره به این نکته که یافتن وقت کافی و مناسب برای ورزش به خودی خود کار سختی است، به ویژه اگر بخواهید برنامه ورزش را حول وعده‌های غذایی بچینید، اظهار داشت: افزون بر این، شما برای سوخت تمرینات خود به غذا نیاز دارید. حتی یک میان‌وعده کوچک می‌تواند رکورد شما را تغییر بدهد، قند خونتان را بالا ببرد و به شما کمک کند زمان طولانی‌تری ورزش کنید و تمرینات سنگین‌تری انجام بدهید.

وی اظهار داشت: الین گونیا، مربی ورزش و استاد بخش علوم ورزشی دانشگاه کارول دراین باره می‌گوید: «اگر هدف شما کاهش وزن، افزایش استقامت یا تقویت توده عضلانی است، مهم است که میان‌وعده مناسب و بازه زمانی خوبی برای خوردن پیدا کنید. گونیا می‌افزاید: «انتخاب هوشمندانه میان‌وعده و آنچه می‌خورید و زمان مصرف آن می‌تواند به اهداف تمرینی شخصی شما کمک کند یا برعکس به آن آسیب برساند. سعی کنید از غذاهای فرآوری شده یا شیرین که سطح قند خون را درست قبل از ورزش افزایش می‌دهند، اجتناب کنید.» از غذاهای کاملی که حاوی ترکیبی از پروتئین بدون چربی یا پروتئین گیاهی و کربوهیدرات‌های پیچیده هستند و قند کمی دارند استفاده کنید چون بدنتان این گروه از مواد غذایی را به خوبی تحمل می‌کند.

بنابر اعلام مفدا، مرشدی با تأکید بر این نکته که غذا خوردن بعد از ورزش را به تاخیر نیندازید، خاطرنشان کرد: برای کمک به تجدید نیروی بدن و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بهتر است ظرف ۴۵ دقیقه بعد از تمرین ورزشی، غذا یا میان‌وعده خود را مصرف کنید. اما در نهایت، همه اینها انتخاب شخصی است. ممکن است شرایط زمانی یا سایر برنامه‌های روزمره شما به گونه‌ای باشد که نتوانید این توالی زمانی را رعایت کنید.

وی افزود: گونیا می‌گوید: «من می‌خواهم روی فعالیت داشتن تاکید کنم. اگر نمی‌توانید به طور معمول ورزش کنید، داشتن مقداری فعالیت بدنی بهتر از بی‌تحرکی است.» به گفته او فعالیت بدنی به هر میزان که باشد مقداری کالری می‌سوزاند و منجر به سبک زندگی سالم‌تری می‌شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها