خبرهای داغ
کدخبر: ۵۰۳۳
تاریخ خبر:

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

سفر به شیراز یکی از لذت ‌بخش‌ترین مسافرت‌هایی است که می‌توان تجربه کرد. شیراز به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد هر ساله مسافران و گردشگران شناخته می‌شود.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز تقریبا شهری چهار فصل بوده و آب و هوای گرم و خشکی دارد. تابستان‌های شیراز بسیار گرم و زمستان‌های آن هم بسیار سرد است؛ فصل بهار به دلیل آب و هوای بی‌نظیری که برای شیراز به همراه دارد، بهترین فصل برای بازدید از شیراز است.

اگر برای برنامه ریزی سفر به شیراز، شرایط آب و هوا را می‌خواهید در اولویت قرار دهید، توجه داشته باشید که در حالت کلی می‌توان گفت شیراز از آب و هوای نسبتا معتدل و خوبی برخوردار است. همه افرادی که تجربه مسافرت به شیراز در اردیبهشت را دارند، معتقدند این شهر در اردیبهشت از نظر آب و هوا دارای بهترین شرایط بوده و برای مسافرت کاملا مطلوب است.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

همچنین سفر به شیراز در پاییز یکی دیگر از بهترین زمان‌هایی است که می‌تواند تجربه بی‌نظیری برای شما به همراه داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم از جاذبه‌های گشتنی شیراز در فصل پاییز غافل نشوید.

خلوت ترین و ارزان ترین زمان سفر به شیراز

سفر به شیراز در ارزان‌ترین زمان، هزینه‌های مسافرت شما را تا حد شگفت آوری کاهش می‌دهد. بی‌شک بهترین زمان برای سفر به یک شهر از نظر قیمت، زمانی است که کمترین مسافر روانه آن شده باشد؛ بنابراین برای کاهش هزینه‌ سفر بهتر است در روزهای خلوت به شهر موردنظر سفر کنید.

شهر شیراز هرساله از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت و از نیمه شهریور تا اوایل مهر ماه، در اوج ترافیک مسافرانی است که برای تماشای جاذبه های شیراز به این شهر سفر می‌کنند.

اگر هزینه سفر در الویت تصمیم‌ گیری شما برای مسافرت قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم شیراز را در اوایل پاییز و اواخر زمستان برای مسافرت انتخاب کنید.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

خوش آب و هواترین زمان برای سفر به شیراز

نماد فصل بهار در شیراز، بهار نارنج است؛ بازدید از شهر شیراز در بهار سبب می‌شود تا در کوچه و خیابان‌های شهر، عطر بهار نارنج شما را مدهوش کند. بی‌شک یکی از بهترین فصل‌ها برای مسافرت به این شهر از نظر زیبایی و جذابیت، فصل بهار است. آب و هوای این شهر در فصل بهار ملایم بوده و با نسیم خنکی همراه است. تجربه گشت و گذار در شیراز در فصل بهار قطعا برای شما لذت‌بخش و فراموش نشدنی خواهد بود.

سفر به شیراز در فصل برگزاری جشنواره ها

در طول تاریخ شهر شیراز میزبان جشنواره‌های مشهوری همچون جشن هنر شیراز بوده و هست. برخی از مهمترین جشنواره‌هایی که هرساله در شهر بهار نارنج برپا می‌شوند عبارتند از:

جشنواره بزرگداشت شیراز: این جشنواره که در تقویم رسمی کشور نیز ثبت شده،‌ برای بزرگداشت شیراز در ۱۵ اردیبهشت ماه برپا می‌شود و گاهی اوقات تا پایان ماه نیز ادامه دارد. هدف از برپایی این مراسم آشنایی گردشگران با فرهنگ، تاریخ، هنر، آداب و رسوم و آیین‌های شهر تاریخی شیراز است.

آداب و رسوم قبل از عید نوروز: یکی از رسوم زیبای شیرازی‌ها را از یک ماه قبل عید نوروز می‌توانید مشاهده کنید. اهالی شهر در این مدت به بازار رفته و لباس و پارچه نو به رنگ‌های روشن، سرخ یا زرد خریداری می‌کنند، و در خانه‌ها شیرینی عید درست می‌کنند تا به استقبال نوروز بروند.

رفتن به حوض ماهی در چهارشنبه آخر سال: یکی دیگر از آداب و رسوم مردم شیراز، رفتن به حوض ماهی در چهارشنبه آخر سال یا چهارشنبه سوری است. این حوض که یکی از جاهای گردشی شیراز محسوب می‌شود، در گوشه غربی آرامگاه سعدی قرار دارد.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

حضور در شاهچراغ در زمان تحویل سال: اکثریت مردم شیراز در زمان تحویل سال به حرم حضرت شاهچراغ می‌روند و با روشن کردن شمع به استقبال لحظه تحویل سال می‌روند.

عروسی درخت نارنج: یکی دیگر از رسوم جالب در شیراز قدیم، عروسی درخت نارنج است. در زمان گذشته در هر کوچه و خیابانی، درخت نارنج به چشم می‌خورد و اگر در یک سال محصول این درختان کاهش می‌داشت، اهالی آن منطقه برای درخت عروسی می‌گرفتند و زنان محل در این عروسی شرکت می‌کردند.

یکی از شاخه‌های درخت را می‌بریدند و سپس تور نازکی روی درخت می کشیدند، بر روی آن شکر پنیر می‌پاشیدند و ترانه های محلی شیرازی خوانده و شادی می‌کردند. در نهایت نیز بر این باور بودند درخت در سال بعد بارور شده و محصول خوبی می دهد.

راهنمای سفر به شیراز

انتخاب نوع وسیله نقلیه اولین مسئله مهمی که هنگام مسافرت باید مد نظر داشته باشید؛ زیرا قیمت بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما برای سفر متفاوت است. مسافت تهران تا شیراز در حدود ۹۳۰ کیلومتر بوده و این بدان معنا است که سفر زمینی به این شهر از تهران، تقریبا بیش از ۱۰ ساعت به طول خواهد انجامید.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

سفر به شیراز با ماشین شخصی

در صورتی که قصد مسافرت با خودرو شخصی به شیراز را دارید، شما باید مسافت حدود ۹۳۰ کیلومتر را از تهران به سوی شیراز،‌ طی کنید. سفر به شیراز با ماشین شخصی سبب می‌شود تا در طول مسیر از شهرهایی مانند اصفهان و کاشان نیز بازدید کنید. هزینه بنزین شما برای رفت و برگشت از تهران به شیراز با احتساب بنزین آزاد،‌ حدود ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

سفر به شیراز با قطار

سفر به شیراز با قطار یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه و پرطرفدار است. قیمت بلیط قطار از تهران به شیراز از ۲۴۵ هزار تومان شروع می‌شود و بسته به تعداد کوپه، نوع قطار و تاریخ حرکت به نسبت افزایش خواهد یافت. زمان حدودی رسیدن به مقصد شیراز از مبدا تهران با قطار حدود ۱۵ ساعت است.

سفر به شیراز با اتوبوس

سفر به شیراز با اتوبوس یکی از راه‌های ارزان برای کاهش هزینه‌‌های سفر است؛ هزینه بلیط اتوبوس برای مسیر یک طرفه از تهران به شیراز حدوداً ۱۹۰ هزارتومان برای هر نفر است.

سفر به شیراز با هواپیما

شرایط سفر به شیراز با هواپیما، متفاوت‌تر از سفر با وسایل نقلیه دیگر است. انتخاب هواپیما هزینه مسافرت را کمی بالاتر می‌برد اما شما در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد خواهید رسید. قیمت بلیط هواپیما از تهران تا این شهر از ۶۲۰ هزار تومان شروع می‌شود و با توجه به ساعت پرواز، زمان پرواز و نوع هواپیما می‌تواند هزینه بالاتری داشته باشد. در این روش شما در کمتر از یک ساعت و بیست دقیقه به شهر بهار نارنج خواهید رسید.

اقامت در شیراز

تنوع بالای هتل‌ها،‌ ویلاها و اقامتگاه های بوم گردی شیراز،‌ دست شما را برای انتخاب بهترین اقامتگاه متناسب با بودجه خود،‌ کاملاً باز می‌گذارد. رزرو هتل، اقامتگاه، ویلا و سوئیت‌های شهر بهارنارنج با قیمت‌های متفاوت امکان‌پذیر است و انتخاب آن‌ها با توجه‌به سلیقه و بودجه شما می‌تواند متفاوت باشد.

قیمت سوئیت یا ویلا یک خوابه، دو خوابه، سه خوابه و بیشتر متفاوت بوده و هتل‌ها نیز بسته به امکانات، تعداد ستاره، ظاهر و تمیزی اتاق‌ها، نشانی و میزان دسترسی آن به جاذبه‌های گردشگری، جاهای دیدنی و مکان‌های تفریحی شیراز قیمت‌های متفاوتی دارند.

هزینه سفر به شیراز با اقامت در هتل

قیمت هتل‌های شیراز با توجه به تعداد ستاره، امکانات و دسترسی آن‌ها متفاوت است. هزینه یک شب اقامت در هتل‌های شیراز،‌ معمولاً از قیمت ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و با توجه به امکانات و تعداد ستاره‌های هتل به چند میلیون تومان هم خواهد رسید.

هزینه سفر به شیراز با اقامت در ویلا و آپارتمان

هزینه اجاره آپارتمان و سوئیت از بازه شبی ۲۲۵ هزار تومان تا حدود ۳ میلیون تومان متغیر بوده و هزینه آن به متراژ سوئیت یا ویلا، تعداد نفرات و تعداد اتاق‌های خواب بستگی دارد.

هزینه سفر به شیراز با اقامت در بوم گردی

اگر می‌خواهید در شیراز بیشتر به شما خوش بگذرد، پیشنهاد می‌کنیم اقامتگاه‌های بوم گردی را برای ماندن انتخاب کنید. این اقامتگاه ها با فضایی سنتی و البته امکاناتی مدرنی که دارند، تجربه لذت‌بخشی برای شما به‌همراه خواهند داشت. هزینه اقامت یک شب اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی شیراز از ۱۴۰ هزارتومان تا ۷۰۰ هزارتومان متغیر است.

برنامه ریزی سفر به شیراز برای دیدن جاذبه های شیراز

شیراز به دلیل جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، از اولین گزینه‌های انتخابی برای کسانی که قصد مسافرت دارند، به حساب می‌آید. این شهر تاریخی دارای دیدنی‌های متنوع و مطابق با هر سلیقه‌ای است. قبل از حرکت به سوی شیراز برای بازدید از مکان‌های تفریحی، تاریخی و گردشی شیراز برنامه‌ریزی کنید تا از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

جاهای دیدنی که در برنامه سفر به شیراز باید بگذارید

آرامگاه سعدی، حافظیه، ارگ کریم خان، مسجد نصیرالملک، باغ ارم، نارنجستان قوام، تخت جمشید، پاسارگاد،‌ باغ عفیف آباد و … از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر شیراز هستند.

جاهای تفریحی که در برنامه مسافرت به شیراز باید بگذارید

همان‌طور که اشاره کردیم شیراز جاهای تفریحی بسیاری دارد که حتما از بازدید آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. برخی از بهترین جاهای تفریحی شیراز عبارتند از:

پارک کوهستانی دراک: پارک دراک یکی از متفاوت ترین پارک های کوهستانی جنوب کشور است که در پای کوه دراک شهر شیراز قرار دارد.

لونا پارک: این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ایران با قدمتی ۳۰ ساله است.

پارک جنگلی پالایشگاه: این پارک جنگلی که به کاج‌های بلندش معروف است یکی دیگر از مکان‌های تفریحی شیراز محسوب می‌شود.

پارک جنت: پارک جنت یا همان باغ جنت یکی از تفرجگاه‌های مهم شیراز است که به سبب داشتن راهرو های متعدد و احاطه شده با درختان کاج وسرو تصویری از باغ ارم را در ذهن شما تداعی می‌کند.

پارک آزادی: این پارک به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بوستان شیراز شناخته می‌شود.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

خرید در شیراز

مراکز خرید شیراز شامل مراکز و بازارهای سنتی، لوکس و بازارهای محلی می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید، به مراکز خرید شیراز رفته و اوقات خوشی را با بازارگردی در این شهر تاریخی برای خود رقم بزنید.

بازار وکیل، مجتمع تجاری خلیج فارس، مجتمع تجاری ستاره فارس، مرکز خرید زیتون، مجتمع تجاری نگین فارس، مجتمع تجاری هامون و مرکز خرید سلطانیه از معروف‌ترین مراکز خرید شیراز محسوب می‌شوند.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

رستوران ها و غذاهای سنتی شیراز

شیراز شهر غذاهای جذاب است؛ غذاهایی که با طعم شیرین، ترش و دلچسب لذت بسیاری برای شما به همراه دارد؛ بی‌شک رستوران‌های شیراز خاطره فراموش نشدنی برای شما به همراه خواهند داشت. رستوران سنتی شرزه یکی از رستوران‌های معروف شیراز است که انواع کباب و جوجه تا سنتی‌ترین غذاهای شیراز را می‌توانید آن‌جا امتحان کنید.

رستوران سنتی کته ماس با فضای دل‌نشینی که دارد یکی دیگر از انتخاب‌های خوب در شیراز است. همچنین باغ رستوران خوشا شیراز با غذاهای لذیذ، رستوران شاندیز با آلاچیق‌هایی با سقف حصیری، رستوران نخلستان با فضایی جنوبی،‌ رستوران بل پاسی که غذاهای ایتالیایی سرو می‌کند و … از بهترین رستوران‌های شیراز هستند که از طعم غذاهای آن‌ها لذت خواهید برد.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

سوغات شیراز

صنایع دستی، مسقطی، کلوچه شیرازی یا نان برنجی، یوخه، بادام سوخته و حلوای شیرازی و فالوده شیرازی برخی از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر خوش‌ آوازه به شمار می‌روند که از شیراز می‌توانید به شهر خود سوغات ببرید.

صفر تا صد سفر به شیراز در ایام نوروز که باید بدانید

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها