خبرهای داغ
کدخبر: ۵۴۷۹
تاریخ خبر:

راهکارهایی برای پیشگیری از گردن درد در رانندگی و مسافرت

در سفر های طولانی اغلب رانندگان و یا مسافران بخصوص کسانی که سابقه ای از گردن درد داشته باشند، ممکن است دچار درد ناخواسته در ناحیه گردن شوند. گاهی امکان کاهش طول و مسافت سفر بخصوص در زمان تعطیلات وجود ندارد ولی می توان با با اقدامات ساده ای از احتمال ایجاد درد در ناحیه گردن جلوگیری کرد.

راهکارهایی برای پیشگیری از گردن درد در رانندگی و مسافرت

در افراد بزرگسال گردن درد بطور متوسط یک شیوع سالیانه ۳۰ درصدی  را دارد و در حدود نیمی از موارد این دردها تمایل به مزمن شدن و یا برگشت وجود دارد دارد و  در ۲۰ تا ۷۰ درصد این افراد درد درحدی است که با فعالیت‌های روزانه آنها تداخل می‌کند. تنها در حدود ده درصد موارد گردن درد را می توان به یک بیماری زمینه ای نسبت داد و عمده موارد آن ناشی از کشش ها و فشاریر لیگامان ها و عضلات ناحیه گردن اطراف آن  ناشی از یک راستای قامتی نامناسب و همچنین  فعالیت‌های معمولی که می‌تواند منجر به  گرفتکی و سفتی این عضلات گردد، شامل نگه داشتن سر در حالت کشیده و استفاده از بازوها و بالاتنه برای مدت طولانی است. این ها مواردی هستند  که بسیاری از  رانندگان خودرو  هم با آن روبرو  هستند. از علل دیگر این درد ها استرس ناشی از تمرکز شدید روی رانندگی و نشستن های طولانی مدت است. رانندگانی که دید ضعیفی دارند و یا بدلیل عدم تمیزی شیشه خودرو مجبور به کشیدن گردن خود به سمت جلو می شوند هم  احتمال بیشتری دارند دچار در در ناحیه گردن شوند. بلند کردن و جابجا کردن وسایل و چمدان های همراه  و حتی استرس ها و عجله کردن ها هم در طول یک  در ایجاد درد و ناراحتی  تاثیر گذار است. در چنین مواردی  می توان با رعایت چند نکته و با قرار دادن  وضعیت بدن در یک حالت مناسب و انجام تنظیمات مرتبط با صندلی از فشاری که بر عضلات و سایر بافت های گردن وارد می شود کاست و احتمال گردن درد را کاهش داد.

 در واقع  نشستن در وضعیت درست و مناسب در جهت حفظ وضعیت ساختار ستون فقرات یکی از مناسب ترین اقدامات است که برای رسیدن به آن  بهتر است زاویه پشتی صندلی خودرو  در حالت ۱۰۰ درجه قرار بگیرد، که فقط از حالت صاف کمی عقب تر است. بهتر است راننده دست های خود را در وضعیت های ساعت ۳ و ۹ روی فرمان قرار  دهد  و بطور متناوب آ نرا در وضعیت ساعت دو و ۱۰ تغییر دهد. فاصله صندلی تا فرمان در حدی باشد که راننده برای گرفتن فرمان مجبور به خم شدن به جلو نباشد و بالشتک حمایتی پشت سر طوری تنظیم کند که در قسمت میانی پشت سر قرار گیرد و بدون اینکه نیاز به عقب بردن سر باشد  گردن به ان تکیه داشته باشد. علاوه بر آن  از بالشتک های حمایت کننده گودی کمر هم  استفاده تا گودی کمری را پر کند. تنظیم آینه های جو و بغلی هم طوری باشد که مجبور به قد کشیدن و یا چرخش زیاد  گردن نشوند.

مورد بعد داشتن استراحت و انجام  چند حرکت کششی ساده در سفر های طولانی مدت برای عضلات ناحیه گردن و شانه است در بیشتر موارد بهتر است با توقف های مکرر زمان  بیشتری را برای رسیدن به مقصد اختصاص داد. این توقف می تواند هر یک و نیم تا دو ساعت و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه باشد .  برای افرادی که از ابتدای سفر گردن درد داشته و به همین دلیل نمی توانند به راحتی سر خود را حرکت دهند، ممکن است لازم باشد موقتا  از رانندگی اجتناب کنند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها