خبرهای داغ
کدخبر: ۶۲۷۳
تاریخ خبر:

دلایل افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان جوان چیست؟

متخصصان بیماری‌های قلبی و عروقی در فرانسه هشدار می‌دهند که سبک زندگی زنان جوان می‌تواند آن‌ها را در معرض ابتلا به این گروه از بیماری‌ها قرار دهد.

دلایل افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان جوان چیست؟

این در حالی است که به گفته متخصصان هرچند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در میان زنان زیر ۳۵ سال رو به افزایش است، اما در این زمینه اطلاع‌رسانی درستی صورت نمی‌گیرد.

از مصرف سیگار، تحرک پایین، قرص‌های پیشگیری از بارداری و استرس به عنوان عواملی یاد می‌شود که زنان جوان را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌دهد.

"کاترین مونپر"، متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی در فرانسه در این باره می‌گوید: عوامل خطرپذیری مانند سیگار و تحرک پایین باعث می‌شوند زنان ساختار ایمنی خود را که به طور طبیعی به دلیل هورمون‌های استروژن تا یائسگی حفظ می‌کنند از دست بدهند.

وی تاکید می‌کند که مصرف سیگار یکی از عوامل اصلی خطر ابتلای زنان جوان به انواع بیماری قلبی و عروقی از جمله فشار خون بالا، سکته قلبی و سکته مغزی است.

کاترین مونپر گفت: خطر سیگار در شرایط مصرف برابر آن بین زنان و مردان برای خانم‌ها ۲۵ درصد بیشتر است.

این در حالی است که بسیاری از زنان جوان از خطر مصرف سیگار و نقش آن در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بی‌اطلاع یا کم‌اطلاع هستند. یکی دیگر از عواملی که خطر ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد افزایش وزن ناشی از کم‌تحرکی است.

از سوی دیگر قرص‌های هورمونی پیشگیری از بارداری اغلب در صورت مصرف سیگار، اضافه وزن و ابتلا به دیابت و میگرن نباید مورد استفاده قرار گیرند. این در حالی است که بسیاری از زنان یا از این موضوع بی‌اطلاع هستند یا آن را نادیده می‌گیرند.

زنان در دوران بارداری و پس از بارداری نیز باید در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی تحت نظر باشند. با این حال اغلب آن‌ها از افزایش خطر ابتلا به این بیماری‌ها در دوره باداری و پسابارداری بی‌اطلاع هستند.

به گفته متخصصان، برخی از اختلال‌ها مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و آندومتریوز نیز در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی تاثیرگذار هستند. متخصصان بیماری قلبی و عروقی بر این باور هستند از هر ۱۰ مورد ابتلای زنان جوان به این بیماری‌ها هشت مورد قابل پیشگیری است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها