خبرهای داغ
کدخبر: ۶۴۷۶
تاریخ خبر:

ویروس‌های ناشناخته در پوشک نوزادان

تحقیقات مربوط به پوشک‌های کثیف نوزادان دانمارکی اطلاعات زیادی را در مورد ویروس‌های ناشناخته قبلی و بهترین دیدگاه تا این لحظه درباره ترکیب میکروبیوم روده نوزاد را ارائه کرده است.

ویروس‌های ناشناخته در پوشک نوزادان

یک تیم بین المللی از محققان در مجله Nature Microbiology نوشته اند که ۱۰۰۰۰ ویروس جدید را در مدفوع نوزادان کشف کرده‌اند. در این مطالعه مدفوع ۶۴۷ کودک سالم یک ساله دانمارکی مورد بررسی قرار گرفت که در یک مطالعه طولانی مدت آسم و بیماری التهابی مزمن ثبت نام شده بودند. پوشک‌های کثیف نوزادان مجموعه‌ای از ویروس‌ها را به شکل شگفت‌انگیزی تولید می‌کنند بسیاری از آن ویروس‌ها هنوز توسط علم توصیف نشده‌اند. به طور کلی پژوهشگران ۱۰۰۰۰ گونه ویروسی از ۲۴۸ خانواده ویروسی را کشف کردند. از این خانواده‌ها صرفا ۱۶ خانواده از قبل شناخته شده بودند.

به نقل از واشنگتن پست، ویروس‌ها ۱۰ برابر بیش از گونه‌های باکتریایی موجود در مدفوع کودکان بودند. ۹۰ درصد آن‌ها باکتریوفاژ‌ها بودند که به جای سلول‌های انسانی به باکتری‌ها حمله می‌کنند. این باکتریوفاژ‌ها باعث ایجاد بیماری نمی‌شوند. در عوض، تصور می‌شود که آن‌ها توانایی‌های رقابتی باکتری‌ها را شکل می‌دهند و جمعیت باکتری‌ها را در میکروبیوم روده متعادل می‌سازند.

چرا این حجم از ویروس در روده نوزادان وجود دارد؟

فرضیه مطرح شده از سوی محققان آن است که از آنجایی که سیستم ایمنی هنوز نیاموخته که گندم را از پوسته آن در سن یک سالگی جدا سازد حجم قابل توجهی از گونه فوق العاده‌ای از ویروس‌های روده ظاهر می‌شود و احتمالا برای محافظت در برابر بیماری‌های مزمن مانند آسم و دیابت در آینده مورد نیاز است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها