خبرهای داغ
کدخبر: ۶۶۸۹
تاریخ خبر:

با سالم‌ترین میوه جهان آشنا شوید

بلوبری حاوی مقادیر زیادی فیبر است که سبب می‌شود شما برای مدت طولانی تری سیر بمانید. این میوه هم چنین در مقایسه با سایر میوه‌ها و سبزیجات بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی را در خود جای داده است. آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازند.

با سالم‌ترین میوه جهان آشنا شوید

از دیدگاه شناختی بلوبری فواید زیادی برای حافظه دارد و برخی مطالعات فواید آن را برای قلب و عروق و یا فواید آن را به دلیل ترکیبات ضد سرطانی نشان می‌دهند. به طور کلی بلوبری باعث کاهش التهاب می‌شود.

به گزارش فرارو به نقل از یو اس ای تودی؛ خوردن یک سیب در روز باعث بی نیاز ماندن شما از مراجعه به پزشک می‌شود. این عباراتی کلیشه‌ای است که با آن بزرگ شده ایم، اما ایا می‌دانید چه مقدار میوه را باید در طول روز بخورید؟ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید میزان میوه مصرفی توصیه شده به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما بزرگسالان معمولا باید روزانه ۱.۵ تا ۲ فنجان میوه مصرف کنند. برای مثال یک فنجان میوه می‌تواند یک سیب، یک موز، یک فنجان بلوبری (زغال اخته آبی)، سه آلوی متوسط یا هفت تکه انبه باشد.

در ادامه راهنمایی درباره فواید میوه برای سلامتی به علاوه نکاتی برای گنجاندن موارد بیش‌تر در رژیم غذایی تان آمده است.

با سالم‌ترین میوه جهان آشنا شوید

سالم‌ترین میوه چیست؟

در حالی که همه میوه‌ها سالم هستند "دانیل کرامبل اسمیت" متخصص تغذیه یک میوه سرشار از مواد مغذی را توصیه می‌کند: بلوبری.

بلوبری حاوی مقادیر زیادی فیبر است که سبب می‌شود شما برای مدت طولانی تری سیر بمانید. این میوه هم چنین در مقایسه با سایر میوه‌ها و سبزیجات بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی را در خود جای داده است. آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازند.

"کرامبل اسمیت" می‌گوید: "از دیدگاه شناختی بلوبری فواید زیادی برای حافظه دارد و برخی مطالعات فواید آن را برای قلب و عروق و یا فواید آن را به دلیل ترکیبات ضد سرطانی نشان می‌دهند. به طور کلی بلوبری باعث کاهش التهاب می‌شود".

با این وجود، کرامبل اسمیت می‌گوید که خوردن بلوبری برای دریافت مواد مغذی سالم میوه‌ها ضروری نیست. خوردن میوه از هر نوعی که باشد نتایج سالمی به همراه خواهد داشت اگرچه برخی از میوه‌ها دارای مواد مغذی‌ای هستند که اهداف متفاوتی دارند. برای مثال، سیب حاوی پکتین است فیبری که به عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کند و می‌تواند به عملکرد روده بزرگ و هضم کمک کند. میوه‌های غنی از ویتامین ث را نیز باید مدنظر قرار دهید از جمله مرکباتی، چون پرتقال، گریپ فروت و لیمو) و هم چنین توت فرنگی که آن میوه نیز غنی از ویتامین ث است.

کرامبل اسمیت می‌گوید: "ویتامین ث به تولید کلاژن کمک می‌کند و در نسل ما که افراد نگران موضوع چین و چروک، سلامت مو و پوست و ناخن‌های شان هستند ویتامین ث برای شان بسیار مهم و ضروری می‌باشد".

برخی نگران افزایش قند خون بر اثر مصرف میوه هستند. کرامبل اسمیت می‌گوید این ترسی ناموجه است. او می‌افزاید: "میوه حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آب و سایر مواد مغذی زیادی می‌باشد که بدن ما به آن نیاز دارد". از آنجایی که شکر طبیعی منبع انرژی سالمی است ترکیب میوه با پروتئین احساس تقویت شدگی مشابه زمان مصرف کافئین موجود در یک فنجان قهوه را به شما می‌دهد.

کرامبل اسمیت برای افراد مبتلا به دیابت، مقاوم به انسولین یا دارای مشکلات قند خون احتیاط در مصرف میوه را توصیه می‌کند. او می‌گوید در آن صورت حواس تان به اندازه وعده مصرفی باشد و یا سعی کنید برای مثال رازبری (نوعی تمشک) را هنگام بعدازظهر با پروتئینی مانند ماست یا پنیر ترکیب کنید.

اسموتی‌های میوه راهی آسان و در دسترس برای دریافت محتوای میوه روزانه شما هستند. "کرامبل اسمیت" توصیه می‌کند که اسموتی‌ها را در خانه درست کنید نه آن که از یک اسموتی بار یا در قالب یک نوشیدنی از پیش بسته بندی شده از فروشگاه خریداری نماید. اگر به دنبال آب میوه‌های بطری شده هستید حتما برچسب تغذیه و مواد تشکیل دهنده را به طور کامل مطالعه کنید.

با سالم‌ترین میوه جهان آشنا شوید

او می‌افزاید: "صرفا این که بر روی محصولی نوشته شده باشد ۱۰۰ درصد میوه نشانه بهترین گزینه برای انتخاب بودن آن محصول نیست، زیرا در آن صورت میوه‌های غلیظ شده دارای قند بالایی هستند و هیچ پروتئینی برای کمک به تثبیت سطح قند خون نخواهید داشت".

آیا چربی موجود در آووکادو برای شما مفید است؟

برخلاف تصور رایج بله، آووکادو میوه‌ای است که محتوای چربی آن بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌باشد. کرامبل اسمیت می‌گوید: "افراد گاهی از چربی می‌ترسند، اما چربی‌های سالم که از آووکادو، آجیل، دانه‌ها، زیتون، روغن زیتون و ماهی‌های چرب به دست می‌آید فواید ضد التهابی زیادی دارند".

با سالم‌ترین میوه جهان آشنا شوید

آووکادو سرشار از پتاسیم است که می‌تواند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند. به گفته "کرامبل اسمیت" آووکادو هم چنین حاوی مقادیر زیادی فیبر است که باعث می‌شود برای مدت زمان طولانی تری احساس رضایت داشته باشید و به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

او می‌افزاید: "اغلب میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند منابع عالی ویتامین‌های محلول در چربی A، E و K باشند. با ویتامین‌های محلول در چربی ما به یک منبع چربی نیاز داریم تا بدن بتواند آن را جذب کند. بنابراین، خوردن آووکادو همراه با سالاد جذب این مواد مغذی را در بدن افزایش می‌دهد".

چگونه میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

به غیر از افزایش مصرف اسموتی و سالاد میوه یک راه آسان برای ترغیب به خوردن میوه بیش‌تر این است که در فروشگاه برای تصمیم گیری درباره خرید مواد غذایی تازه را امتحان کنید.

او توصیه می‌کند که هر هفته زمانی که به فروشگاه می‌روید میوه‌ای را که پیش‌تر هرگز امتحان نکرده اید در سبد کالای خریداری شده تان قرار دهید.

با سالم‌ترین میوه جهان آشنا شوید

کرامبل اسمیت می‌گوید: "این یک راه عالی برای قرار دادن خود در برابر چیزی است که هرگز امتحان نکرده اید و به طور بالقوه چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. با این وجود، اگر برای امتحان کردن میوه‌ای تازه تردید دارد مشکلی نیست و خوردن همان میوه روزانه ثابت تان ضرری ندارد و شما کماکان از مزایای زیادی بهره‌مند خواهید شد و هنگامی که احساس ماجراجویی بیشتری کردید می‌توانید آن را جایگزین کنید و شاید در آن صورت به جای موز بلوبری را در بلغور جو دوسر یا یک پرتقال را به جای سیب میل کنید".

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها