خبرهای داغ
کدخبر: ۷۰۵۹
تاریخ خبر:

آموزش پخت املت فرانسوی؛ یک صبحانه لذیذ

املت فرانسوی یکی از انواع املت‌های بین‌المللی است که قارچ و پنیر از مواد اصلی تشکیل دهنده آن به شمار می‌رود و بسیار خوشمزه و مقوی است.

آموزش پخت املت فرانسوی؛ یک صبحانه لذیذ

املت یکی از غذا‌های ساده، خوشمزه و بسیار محبوب در بین ما ایرانی هاست که برای تمام وعده‌های غذا در طول شبانه‌روز مناسب است و این روز‌ها در منوی قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها هم جایگاه ویژه‌ای دارد. املت در عین حال که غذای ساده‌ای است و مواد اولیه آن معمولاً در خانه همه پیدا می‌شود، نکات و فوت و فن‌های زیادی دارد. املت در ایران به روش‌های متفاوت و با مواد اولیه گوناگونی طبخ می‌شود که می‌توان گفت تخم مرغ در همه آن‌ها ثابت است.

املت گوجه فرنگی، املت تخم مرغ، املت لوبیا شاهپوری، املت تن ماهی، املت سبزیجات، املت سیب زمینی و... ازجمله املت‌های خوشمزه و مرسومی است که در کشورمان طبخ می‌شود. املت فرانسوی یکی از انواع املت‌های قارچ و پنیر است که دستور تهیه بسیار آسانی دارد و یک صبحانه خوشمزه و مدرن محسوب می‌شود.

در ادامه این مطلب طرز تهیه املت فرانسوی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این غذای خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه املت فرانسوی

تخم مرغ: ۲ عدد
پنیر خامه‌ای: ۲ قاشق غذاخوری
قارچ: ۱۲ عدد
پنیر گودا: ۲ ورق
نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و آویشن: به میزان لازم
روغن: ۱ قاشق غذاخوری

نکات مربوط به مواد اولیه

آموزش پخت املت فرانسوی؛ یک صبحانه لذیذ

۱ ـ نکات مربوط به قارچ

قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.

۲ ـ نکات مربوط به پنیر گودا

آموزش پخت املت فرانسوی؛ یک صبحانه لذیذ

پنیر گودا یکی از انواع پنیرهاست که معمولاً به صورت ورق‌های نازک زرد رنگ است و بافت نرمی دارد. این پنیر برای اولین بار در روستای گودا در جنوب کشور هلند تولید شد. این پنیر سرشار از کلسیم، فسفر، ویتامین و پروتئین است. پنیر گودا طعمی شبیه به خامه دارد و برای استفاده در ساندویچ، ماکارانی، لازانیا و انواع سس و دیپ کاربرد دارد. هنگام خرید پنیر گودا به این نکته توجه داشته باشید که هرقدر زمان بیشتری از تولید آن گذشته باشد، طعم پنیر تندتر خواهد شد و مزه‌ای شبیه کارامل به خود می‌گیرد. همچنین هنگام خرید پنیر گودا به مواد اضافه شده در آن مانند ادویه‌ها که پشت بسته درج شده است، توجه کنید.

طرز تهیه املت فرانسوی

آموزش پخت املت فرانسوی؛ یک صبحانه لذیذ

۱ ـ برای شروع کار ابتدا قارچ‌ها را خوب بشویید؛ سپس به صورت ورقه‌ای خرد کنید. قارچ‌های خرد شده را داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید. وقتی آب قارچ کاملا کشیده شد، کمی نمک و فلفل سیاه به قارچ اضافه کنید؛ سپس قارچ‌های آماده را از ماهی تابه خارج کنید.

۲ ـ در مرحله بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه مناسب بشکنید و پنیر خامه‌ای، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را به آن اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید تا مایه شفاف و یکنواختی به دست بیاید.

۳ ـ حالا روغن را داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید. وقتی روغن داغ شد، مایه تخم مرغ را داخل ماهی تابه بریزید و اجازه بدهید تخم مرغ کمی ببندد. حالا قارچ‌های آماده شده را روی یک قسمت از تخم مرغ بریزید و کمی پودر آویشن روی آن بپاشید؛ سپس پنیر گودا را روی قارچ بچینید. وقتی پنیر گودا کمی آب شد، در مرحله آخر قسمت دیگر تخم مرغ را خیلی آرام بلند کنید و روی قسمت قارچ و پنیر گودا بگذارید، طوری که کاملا به پنیر بچسبد. یک دقیقه دیگر املت را به آرامی بلند کنید و داخل بشقاب سرو بگذارید و دور املت را با زیتون و گوجه گیلاس تزیین کنید. حالا املت فرانسوی خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها