خبرهای داغ
کدخبر: ۸۷۷۳
تاریخ خبر:

آموزش پخت ۱۰ غذای فوری و خوشمزه

ممکن است شما جزو آن دسته از خانم ها باشید که بسیار پر مشغله هستید. چاره کار در درست کردن غذای فوری است.

آموزش پخت ۱۰ غذای فوری و خوشمزه

ممکن است شما جزو آن دسته از خانم‌ها باشید که بسیار پرمشغله هستید. برخی مواقع از سر کار بازگشته خسته و کوفته‌اید و زمانی نیز برای درست کردن غذا ندارید و چاره کار در درست کردن غذای فوری است.

برای آشنایی ۱۰ دستور پخت غذای فوری با ما همراه شوید:
نان سیر

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

یک پیمانه روغن زیتون

سیرچهار حبه

نان باگت یک عدد(نان تست،نان سبوس دار )سیلقه ای

نمک وفلفل به میزان لازم

پودر آویشن نصف قاشق چایخوری

ابتدا نان ها را به هر شکل که دوست دارید برش بزنید و کنار بگذارید. یک عدد حبه سیر را به دوقسمت تقسیم کرده و سیر را از سمتی که برش زده اید روی نان ها به خوبی ماساژ دهید تا نان طعم دار شود.

به خوبی بوی سیر را جذب کند، مرحله بعد روغن زیتون را در ظرف مناسبی ریخته ، سیررا له کرده وبه همراه آویشن ، فلفل و نمک به روغن بیافزایید.به وسیله برس، نان ها را به سس آماده شده آغشته کنید.

کمی زمان دهید ، چند دقیقه بعد دوباره این کار را تکرار کنید تا این ترکیب به خوبی به خورد نان برود، به این صورت نان سیر خوش طعم تری دارید.

نان هایی را که به سس آغشته کرده اید در سینی فری که از قبل آن را با روغن چرب کرده اید ، بچینید و به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید.

تا به خوبی برشته شود در آخر می توانید شعله گریل فر را هم روشن کنید تا روی نانها طلایی شود.

خوراک گوشت چرخ کرده

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

یک عدد پیاز

گوشت چرخکرده ۴۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

دو عدد گوجه فرنگی (بزرگ)

دو عدد سیب زمینی

زرد چوبه ،فلفل ،پودر سیر،نمک به میزان کافی

برای تهیه 'خوراک گوشت چرخ کرده' در مرحله اول پیاز را رنده کرده به گوشت اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را هم بیافزایید،سیب زمینی را نگینی خرد کرده ودر مقداری روغن کمی سرخ کنید و گوشت را به سیب زمینی ها اضافه کنید ولی مخلوط نکنید.

سعی کنید تابه بزرگی انتخاب کرده یک گوشه آن را اختصاص دهید به گوشت بعد از این که کمی سرخ شد همه رو با هم ترکیب کنید، گوجه فرنگی ها را هم نگینی خرد کنید و به تابه اضافه کنید. بعد رب گوجه را هم به مخلوط افزوده با یک پیمانه و نصف آب جوش بگذارید به خوبی بپزد پس از پخت میتوانید با کمی جعفری خرد شده تازه سرو کنید.

خوراک نان و بادمجان

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

بادمجان یک کیلو

دو عدد فلفل دلمه ای

دو عددهویج

گوجه فرنگی سه عدد

پیاز یک عدد

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن برای سرخ کردن به میزان لازم

برای تهیه 'خوراک نان و بادمجان'ابتدا پوست بادمجان ها را بگیرید وسپس آنها را به صورت نگینی خرد کنید.در تابه ای مناسب 3 قاشق روغن ریخته وتابه را روی شعله بگذارید تا گرم شود.

بادمجان های خرد شده را داخل تابه داغ شده بریزید15 دقیقه سرخ کرده تا بادمجان ها کمی نرم شوند. در صورت لزوم روغن اضافه کنید تا بادمجان به خوبی تفت داده شوند.

گوجه ها را هم نگینی ریز خرد کنید و همراه با نمک و فلفل روی مواد بریزید. شعله را کم کنید و درب تابه را بگذارید. اجازه دهیدتا ۱ ساعت روی شعله ملایم بپزد. هر ۱۲ دقیقه هم بزنید. تا زمانی که مخلوط بادمجان حاضر شودوقتی که آب مواد کشیده شد و مواد به شکل خمیر منسجمی در آمده باشد.

خوراک بادمجان حاضر است می توانید را همراه با نان و سبزی ، لیمو ترش سرو کنید.

سیب زمینی شکم پر

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

سیب زمینی دو تا سه عدد

جعفری تازه ریز خرد شده دو قاشق غذاخوری

شوید خشک دو قاشق غذاخوری

تخم مرغ یک عدد

پنیر پیتزا به میزان لازم

شیر به میزان لازم

آرد سوخاری به مقدار کافی

روغن جهت سرخ کردن

برای پخت سیب زمینی شکم پر در آغاز کار شما باید سیب زمینی هارا آبپز کرده به وسیله رند ه ریز رنده کنید تاکید می شود که حتما از رنده استفاده کنید چون میخواهیم سیب زمینی را گلوله کنیم ،بعد از رنده کردن باید نمک و زردچوبه و فلفل و سبزی ها رو اضافه کرد وورز دهید،

بعد تخم مرغ رو در ظرفی مناسبی ریخته و با یه قاشق غذاخوری شیربه آن اضافه کرده مخلوط کنید ، بعد از سیب زمینی آبپز یک گلوله برداشته و مقداری پنیرپیتزا درون آن ریخته و گوله کنید و بعد در تخم مرغ وشیر بزنید و بعد درآرد سوخاری بغلتانید.

بعد در روغن داغ سرخ کنید لازم به ذکر است که در طول پخت باید مرتب گلوله های سیب زمینی را بچرخانید.

نباید بگذارید یه طرف سرخ شود و بعد طرف دیگر بلکه باید در روغن به طور یک نواخت سرخ شود پس از سرخ شدن سیب زمینی شکم پر با سس دلخواهتان سرو کنید .

سوسیس و سیب زمینی

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

سیب زمینی دو عدد متوسط

سوسیس ۵ عدد

فلفل دلمه ای خرد شده یک قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا به اندازه دلخواه

نمک وفلفل قرمز به مقدار لازم

برای تهیه سوسیس سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را سرپوست گرفته ونگینی خرد کنید ودر مقداری روغن تفت دهیدسپس سوسیس ها را که به صورت حلقه ای خرد کرده اید را به سیب زمینی ها اضافه کنید.

تا سوسیس ها هم سرخ شوند بعد فلفل دلمه ای ریز خرد شده را هم بیافزایید بعد نمک و فلفل رو به اندازه اضافه کنید بعد پنیر پیتزا را هم بریزیدوشعله گاز را ملایم کرده تا پنیر پیتزا هم کمی آب شود سوسیس سیب زمینی شما حاضر است با سبزی تازه میل کنید (نوش جان).

کباب کوبیده تابه‌ای

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم گوشت چرخکرده

پیاز یک عدد

یک قاشق مربا خوری پودر گلپر(سلیقه ای)

گوجه فرنگی سه عدد

زعفران دم کرده به میزان لازم

نمک فلفل ،سیاه وقرمز به مقدار لازم

برای تهیه کباب کوبیده تابه ای ابتدا پیاز را در ظرف مناسبی رنده کنید و آب پیاز را به خوبی بگیرید بعد گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و پودر گلپر رو هم افزوده سپس خوب ورز می دهید ،

مخلوط گوشت و پیاز رو تو ماهیتابه ای که باروغن کمی چرب کرده اید پهن کنید و فشار دهید تا منسجم شود.

اطراف تابه را تکه های کوچیک کره بگذارید. بعدتابه روی شعله گازقرار داده شعله را ملایم کرده در ظرف را ببندید تا گوشت پخته شود.

املت قارچ

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

کره و روغن ونمک فلفل به میزان لازم

قارچ نیم کیلو

پنج عدد تخم مرغ

پیازچه یا پیاز یک عدد

مرحله اول قارچ و پیاز را پس از شستن نگینی خرد کنید،پیاز راچند دقیقه تفت داده و پس ازآن قارچ را نیز کمی حرارت دهید.سپس تخم مرغ ها را با نمک و فلفل خوب ترکیب کنید،تخم مرغ ها را پس از هم زدن داخل مواد از قبل سرخ شده بریزید،کمی زمان بدهید تا با حرارت ملایم خوب پخته شود.زمانی که یک طرف آن سرخ شد ،آن را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود،در آخر کره را به املت پخته شده اضافه بیافزایید.

بورانی اسفناج

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

اسفناج خام ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم

دو پیمانه ماست(چکیده)

دو حبه سیر

مقداری گردوی خرد شده (سلیقه ای)

نمک وفلفل به مقدار لازم

 ابتدا اسفناج و سیر را تمیز کرده و خوب بشویید. سپس آنها را خرد کنید و در یک قابلمه تفت دهید.هنگام تفت دادن هم مقداری نمک و زرد چوبه به آن اضافه کنید تا کاملا بپزند.

بعد از اینکه اسفناج ها با سیرکمی تفت خوردند از روی حرارت بر میدارید تا خنک شوند. ماست را هم با قاشق کاملا هم بزنید تا یکدست شود بعد مقداری نمک ، فلفل و گردوی خرد شده را به همراه اسفناج های سرد شده داخل ماست بریزید و خوب ترکیب کنید.بعد این پیش غذای خوشمزه را در ظرف مورد نظر سرو کنید.

نودل مرغ و قارچ

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

فیله مرغ ۴ عدد

خامه ۱۰۰ گرم

روغن زیتون دو قاشق سوپخوری

نمک، فلفل به میزان لازم

ریحان خرد شده دو قاشق سوپخوری

نودل یک بسته با طعم مرغ

۱۰۰ گرم قارچ

برای تهیه نودل مرغ و قارچ ابتداقارچ ها را با مقداری آبلیمو تفت داده ، مرغ را هم به قسمت های کوچک خرد کرده در روغن زیتون تفت داده بعد از آن مرغ و قارچ را در تابه ای با هم مخلوط کرده آب مرغ ، خامه ، ادویه جات را به آن اضافه کرده، بر روی مواد بریزید.

وبگذارید روی حرارت ملایم تا حدی که آب آن بخار شود ومرغ هم کمی بپزد.نودال را در آب جوش ریخته و پس از سه دقیقه آبکش کرده و به مواد بالا اضافه می کنیم و مواد خوب مخلوط کرده با ریحان خرد شده سروکنید.

سیب زمینی تنوری

آموزش اشپزی10 غذای ساده و فوری برای خانم‌های پُرمشغله

سیب زمینی شش عدد

کره سه قاشق غذاخوری

روغن زیتون دو قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل و پودر آویشن به مقدار نیاز

برای تهیه سیب‌زمینی تنوری ابتدا فر را گرم کرده سیب‌زمینی‌ها را به خوبی و بادقت بشویید و پوست سیب‌زمینی را با برس تمیز کرده. به وسیله روغن زیتون پوست سیب‌زمینی را چرب کنید.

روی آن‌ها کمی نمک و فلفل بریزید چند سوراخ به وسیله چنگال روی سیب‌زمینی‌ها برای خروج بخار و پخت سیب زمینی ایجاد کنید ،سینی فر را به وسیله فویل بپوشانید.

سیب‌زمینی‌ها را روی آن بچینید و به مدت ۶۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا تنوری شوند. پس از آن که سیب‌زمینی‌ها پختند آن‌ها را از فر خارج کنید و تا زمانی که داغ هستند برشی در وسط آن‌ها ایجاد کنید.

می‌توانید از ابتدا سیب‌زمینی را به قطعات کوچک خرد کرده بعد مراحل فوق را اجرا کنید فقط مدت زمان پخت سیب‌زمینی کاهش می‌یابد با سس کچاپ می‌توانید سرو کنید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها