خبرهای داغ
کدخبر: ۱۴۰۷۸
تاریخ خبر:

دیدار معاون سیاسی وزارت امور خارجه با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس

«علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با «لوئیجی دی مایو» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس و هیات همراه دیدار و رایزنی کرد.

دیدار معاون سیاسی وزارت امور خارجه با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس

علی باقری در این دیدار با تاکید بر زمینه‌های گسترده همکاری میان ایران و اتحادیه اروپایی تصریح کرد: تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی به تحرکات دیپلماتیک ایران داده و از این‌رو ظرفیت‌های ایجابی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت‌های بی‌بدیلی را پیش روی بازیگران در سطح منطقه و جهان برای گفتگو، تعامل و همکاری قرار داده است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در بسیج و تجمیع ظرفیت‌های مجموعه اروپایی اظهار داشت: ایران در عمل نشان داده عزم، اراده و توانایی لازم برای تعامل دوجانبه داشته و لذا از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.

دی مایو نماینده ویژه اتحادیه اروپا نیز در این دیدار با تصریح بر نقش مهم و اثربخش جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی و برشمردن ابعاد وظایف و ماموریت خود به عنوان نماینده ویژه اتحادیه اروپا، حمایت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از باز بودن مسیر گفتگو و تعامل با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

منبع: ايسنا
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها