خبرهای داغ
کدخبر: ۲۵۸۴۶
تاریخ خبر:

آقازاده متخلف سریال هفت‌سر اژدها کیست؟ فرزند هاشمی رفسنجانی!

یکی از سریال‌های پرسروصدای این روزهای تلویزیون «هفت سر اژدها» ساخته ابوالقاسم طالبی است که مانند سایر ساخته‌های این کارگردان خبرساز شده است.

آقازاده متخلف سریال هفت‌سر اژدها کیست؟ فرزند هاشمی رفسنجانی!

برترین‌ها: یکی از سریال‌های پرسروصدای این روزهای تلویزیون «هفت سر اژدها» ساخته ابوالقاسم طالبی است که مانند سایر ساخته‌های این کارگردان خبرساز شده. از حضور حمید صفت، رپر جنجالی تا کاراکتر «متین سلطان‌خواه» با بازی مجید واشقانی سوژه‌هایی‌ست که این شب‌ها روی آنتن شبکه سه سیما قدم می‌زنند. این مجموعه در ژانر سیاسی و جاسوسی ساخته شده و روی موضوعاتی دست می‌گذارد که محل بحث زیادی دارد...

سریال هفت سر اژدها

 اما نکته جالب و کنجکاوی‌برانگیز درباره «هفت سر اژدها»، منبع الهام ابوالقاسم طالبی برای طراحی شخصیت‌های سریال، خصوصا کاراکتر منفی قصه است که با نام «متین سلطان‌خواه» شناخته می‌شود. از طرفی برج روما رزیدانس تهران به عنوان محل زندگی این کاراکتر در سریال نمایش داده می‌شود و از طرف دیگر، از برخی کلیدواژه‌ها مانند «کرسنت» و «توتال» درباره ارتباطات تجاری او سخن به میان می‌آید.

چندی قبل ابوالقاسم طالبی در پاسخ به سوالی درباره خلق شخصیت متین سلطان‌خواه گفت: "یک فرد خاص منظور ما نبوده و همه این کارها رو یک آقازاده نکرده و در واقع متین سلطان‌خواهِ سریال ما برآیندی از همه افرادی‌ست که آقازاده و ژن خوب شناخته می‌شوند". ولی حتی رصد دورادور و دیدن درصدی از هفت سر اژدها نشان می‌دهد که طالبی در زمان طراحی شخصیت متین بیش از هر آقازاده دیگری، مهدی هاشمی، فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی را مدنظر داشته و با کدهایی که در برخی سکانس‌ها و دیالوگ‌ها می‌دهد، مشخص می‌شود که سازندگان اثر بیشتر روی مهدی هاشمی نظر داشته‌اند!

در ادامه به سراغ افشای این کدها می‌رویم. کدهایی که دقیقا ثابت می‌کنند ابوالقاسم طالبی مستقیما با خانواده هاشمی کار دارد.

سریال هفت سر اژدها

لو رفتن توسط نزدیکترین رفیق

عباس یزدان‌پناه یزدی (در سریال با عنوان یزدان عبایی) رفیق گرمابه و گلستان مهدی هاشمی بود. علیرضا زاکانی، شهردار فعلی تهران از عباس یزدان‌پناه یزدی به‌ عنوان گروه سوم دلالی کرسنت نام برده بود. او زمانی که می‌خواست به‌عنوان شاهد در دادگاه بین المللی لاهه به‌ نفع ایران شهادت دهد و از پشت‌پرده قرارداد کرسنت پرده بردارد، به‌طرز مشکوکی مفقود شد.

پرونده کرسنت

مطرح شدن علنی موضوع قرارداد کرسنت در قسمت ۲۴ سریال هفت سر اژدها دیگر نکته‌ای‌ست که به دور از لحن تلویحی، ذهن مخاطب را به سمت مهدی هاشمی می‌برد.

قرارداد کرسنت، قراردادی برای فروش روزانه معادل ۵۰۰ میلیون فوت مکعب، گاز میدان سلمان است که در سال ۱۳۸۱ منعقد شد اما با گذشت زمان، اتفاقاتی رخ داد که شرکت اماراتی طرف قرارداد به سوی دادگاه لاهه رفت. سال ۹۳ دادگاه بین‌المللی لاهه، ایران را به دلیل لغو این قرارداد ۱۸ میلیارد دلار جریمه کرد، هر چند بعدها این خبر از سوی وزارتخانه‌ نفت تکذیب شد. امارات در دادگاه لاهه از اظهارات زاکانی، رحیمی و مخالفین این قرارداد در داخل کشور، علیه کشور استفاده کرد. فقط در یکی از پرونده‌ها ایران به پرداخت ۶۰۷ میلیون دلار محکوم شد!

همچنین سازمان جرائم انگلستان در دفتر عباس یزدان‌پناه اسنادی پیدا کرد که مبنی بر دست‌داشتن مهدی هاشمی در کرسنت بود.

سریال هفت سر اژدها

پدری که قصد دارد دوباره رئیس جمهور شود

اکبر هاشمی رفسنجانی در سال 92 برای آخرین بار نامزد ریاست جمهوری شد. با توجه به ارجاعات سریال به عبارت «35 سال» تقریبا می‌توان حدس زد که این مجموعه در سال 92 روایت می‌شود و مصداق دیگری‌ بر این نکته است که متین سلطان‌خواه فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی‌ست. پس احتمالا هدف آقای طالبی از نمایش سلطان‌خواه، جمعی از آقازاده‌ها نبوده و او یک هدف خاص را دنبال کرده است!

خواهرانی که فعالیت سیاسی دارند

متین سلطان‌‌خواه در بخشی از سریال در حین گفتگو با مشاورش از خدمات پرشمار خانواده‌ سلطان‌خواه به ایران می‌گوید. از خواهرانش می‌گوید که همواره در صحنه سیاست حاضر بوده‌اند و طالبی جوری این سکانس را به تصویر کشیده که به نوعی منت‌گذاری بر سر ملت ایران تلقی شود. این هاشمی را ابوالقاسم طالبی روایت کرده، کسی که همیشه در ساخت آثارش نیات خاصی را دنبال می‌کند و به واقع با اهداف قبلی به سراغ پروژه‌هایش می‌رود.

سریال هفت سر اژدها

خنده‌دارترین نکته سریال

یکی از شاهکارهای که از این مجموعه که مورد توجه کاربران قرار گرفت، قصری لاکچری است که با عنوان «قرارگاه آلوده‌سازی فرزندان مسئولین» از آن یاد می‌شود. این نکته به قدری عجیب بود که کاربران نیز صدایشان درآمد و از آن تحت عنوان جدیدترین شاهکار صداوسیما نام بردند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها