خبرهای داغ
کدخبر: ۴۸۴۰
تاریخ خبر:

تشنج در مجلس در پی تذکر یک نماینده درباره مسمومیت دانش‌آموزان

در جلسه صبح امروز مجلس، پس از تذکر نماینده خلخال در مورد مسمومیت سریالی دانش‌آموزان و واکنش کریمی قدوسی نماینده مجلس به او، فضای مجلس دقایقی متشنج شد.

تشنج در مجلس در پی تذکر یک نماینده درباره مسمومیت دانش‌آموزان

صبح امروز و در جلسه علنی مجلس پیرامون بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، سید غنی نظری نماینده خلخال در تذکری گفت: مسمومیت سریالی دانش آموزان به خلخال رسید و مردم ناراحت و عصبانی هستند.

در این هنگام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواست که در مورد بودجه تذکر خود را بیان کند.

در واکنش به این صحبت، نظری گفت: آقای قالیباف در شهرستان خلخال دانش آموزان به دلیل مسمومیت به بیمارستان رفته‌اند و بعد شما توقع دارید من درباره چه چیزی صحبت کنم؟ وظیفه من این است که بگویم که دستگاه‌ها موضوع را پیگیری کنند و از دستگاه‌های مسئول این را مطالبه کنم. از صبح مردم به من زنگ می‌زنند و می‌خواهند که موضوع را پیگیری کنم.

نظری دوباره گفت: دانش آموزان در خلخال مسموم شده‌اند و من باید اعلام کنم؛ گویا آقای کریمی قدوسی ناراحت می‌شوند پس من دیگر حرفی نمی‌زنم.

اشاره نظری به این موضوع بود که در زمان بیان تذکرش کریمی قدوسی بالای صندلی او ایستاده بود و در حال بیان صحبت‌ها و توضیحاتی به نظری بود.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این صحبت‌های نظری گفت که پیگیری وظیفه ما است و در آن شکی نیست.

بعد از صحبت‌های نظری، محمودوند نماینده خرم‌آباد با فریاد گفت که کریمی قدوسی چه کاره است؟ سپس محمودوند در کنار صندلی نظری حاضر شد و همین باعث شد که تعداد دیگری از نمایندگان هم در کنار صندلی نظری حاضر شوند و مشغول گفت‌وگو شوند. محمودوند از نمایندگان می‌خواست که نسبت به موضوع مسمومیت اعتراض کرده و حرف بزنند؛ در همین حین موسی غضنفرآبادی نماینده بم از مکالمه نمایندگان با تلفن همراهش فیلم می‌گرفت.

دقایقی بعد جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در تذکری در واکنش به صحبت‌های نظری نماینده خلخال گفت: آقای نظری بیان داشت که من نمی‌گذارم او صحبت کند؛ بنده هم مثل نمایندگان در اینجا نشسته و در جمع خودمان صحبت می‌کنم تریبون مجلس دست من نیست که بخواهم حرف کسی را قطع کنم، این اختیار رئیس مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: من این نکته را با دلسوزی به برخی از همکاران گفته‌ام که در موضوع مسمومیت دانش آموزان عزیز توجهات لازم را داشته باشند. آقای قالیباف هم به چهار کمیسیون ماموریت داده که این کمیسیون‌ها جلسات خود را تشکیل داده و همچنان پیگیری‌ها ادامه دارد. علاوه بر این رئیس جمهور هم به وزرای کشور و اطلاعات دستور پیگیری داده است شب گذشته هم آقای وحیدی وزیر کشور بیانیه حکیمانه‌ای منتشر کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران صادق در برابر مردم و مقتدر در برابر دشمن است، نظامی است که توانسته پوزه ۴۷ سرویس اطلاعاتی دشمن را در جنگ ترکیبی اخیر به خاک بمالد پس آیا نمی‌تواند از پس چنین توطئه‌ای برآید؟

کریمی قدوسی در پایان گفت: از همکاران تقاضا دارم که با فضایی که دشمن در پی ایجاد التهاب است آشنا باشند و بنزین در التهاب دشمن نریزند، کمیسیون امنیت ملی هم دغدغه دارد. اجازه ندهیم این موضوعات باعث ایجاد التهاب در جامعه شود

منبع: ايسنا
copied
ارسال نظر
 
  • علیرضا

    قالیباف فقط عاشق بودجه هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها