خبرهای داغ
کدخبر: ۶۳۰۶
تاریخ خبر:

سخنگوی وزارت امور خارجه: رای پرونده هواپیمای اوکراینی مسئولانه و بر اساس کنوانسیون شیکاگو است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به صدور رای پرونده هواپیمای اوکراینی گفت که ایران در زمینه مسئولانه به وظیفه خود عمل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: رای پرونده هواپیمای اوکراینی مسئولانه و بر اساس کنوانسیون شیکاگو است

سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با رسانه‌ها در واکنش به صدور رای پرونده هواپیمای اوکراینی گفت که این رای منطیق بر کنوانسیون شیکاگو بود و اقدام ایران مسئولانه بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره صدور رای پرونده هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: ایران به عنوان جغرافیای وقوع این سانحه تاسف بار که لازم است یک بار دیگر با همه خانواده‌های داغ دیده ابراز همدردی کنم، همه وظایف خود را منطبق با کنوانسیون شیکاگو و قوانین و مقررات داخلی خودش انجام داده است.

او افزود: دادگاه ویژه تاسیس شد و ماموریت محوله را با دقت انجام داد. شعبه دوم دادگاه نظامی یک تهران با توجه به تحقیقات مفصلی که در دادگاه و دادسرا و اظهارات و گزارش‌های ضابطان نظامی و دادگستری و گزارش‌های پزشکی قانونی و نظرات علمی هیأت‌های کارشناسی و .... اقدام به صدور رای کرد. این دادگاه رای خودش را پس از حدود سه سال بررسی همه جانبه و برگزاری ۲۰ جلسه دادگاه صادر کرده است و ۱۱۷ شاکی شکایت خود را اعلام و ۵۵ نفر از شاکیان در جلسه دادگاه حضور و لایحه خو درا قرائت کردند و ۲۰ وکیل به دفاع شاکیان پرداختند. این رای براساس صحبتی که با برخی کارشناسان حقوقی داشتم هم منطبق بر کنوانسیون شیکاگو بود که ایران بر آن مبنای مسؤولانه عمل کرد و هم به عنوان کشور وقوع سانحه مبتنی بر قوانین ملی خود عمل کرد و احکام صادره حداکثری است.

وی گفت:‌ تلاش ایران در ارتباط با این پرونده تلخ این بود مسؤولانه به وظیفه خود عمل کند و در این مجموع عمل کرده است و این احکام بدوی است و شاکیان و متهمان می‌توانند در ظرف ۲۰ روز قانونی پس از ابلاغ حکم درخواست تجدیدنظر کنند. پرداخت‌های مالی برای قربانیان در نظر گرفته شده که در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت. ایران آنچه بر عهده‌اش بود مسؤولانه انجام داده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها