خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۳۱۰
تاریخ خبر:

درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون ویژه به جای صحن علنی

تعدادی از نمایندگان و اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی برای رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی درخواست دادند.

درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون ویژه به جای صحن علنی

 ابوالفضل عمویی در خصوص جلسه صبح امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی فراکسیون انقلاب اسلامی بود. در این جلسه نمایندگان درباره ضرورت و نحوه رسیدگی به لایحه در مجلس به اظهارنظر پرداختند. نمایندگان بر صورت رسیدگی سریع‌تر به این لایحه تاکید داشتند و درباره نحوه بررسی آن پرداختند.

وی افزود: با توجه به اینکه این لایحه، ۷۰ ماده دارد و پیشنهاد‌های زیادی برای مواد آن ثبت شده است، پیشنهاد شد که این لایحه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود و برمبنای همین اصل اجرای قانون هم از لحاظ زمانی محدود و آزمایشی باشد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رأی گیری در فراکسیون قرار گرفت و ۷۳ درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه براساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

عمویی یادآور شد: براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل ۷۲ به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

 درخواست بررسی لایحه حجاب در کمیسیون ویژه هفته آینده در مجلس به رای گذاشته می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: احتمالا درخواست ۸۵‌ای شدن لایحه عفاف و حجاب در جلسه هفته آینده مجلس به رای گذاشته می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان با این درخواست، کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی لایحه عفاف و حجاب تشکیل می‌شود.

احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، درباره پیشنهاد تعدادی از نمایندگان برای بررسی لایحه عفاف و حجاب براساس اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: با توجه به اینکه بیش از پانزده نفر از نمایندگان درخواستی را ثبت کردند که لایحه عفاف و حجاب براساس اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی شود، در جلسه علنی امروز این درخواست توسط هیئت رئیسه اعلام وصول خواهد شد.

وی افزود: احتمالا درخواست ۸۵‌ای شدن لایحه عفاف و حجاب در جلسه هفته آینده مجلس به رای گذاشته می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان با این درخواست، کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی لایحه عفاف و حجاب تشکیل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: سازوکار پیشنهادی برای کمیسیون مشترک بررسی لایحه عفاف و حجاب به این صورت است که نفرات عضو در آن باید از میان سه کمیسیون قضایی و حقوقی، فرهنگی و احتمالا کمیسیون اجتماعی باشند.

صبح امروز موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی فراکسیون انقلاب اسلامی بود و در این جلسه، نمایندگان با ۸۵ شدن این لایحه موافقت کردند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها