خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۶۷۵
تاریخ خبر:

لایحه عفاف و حجاب به کمیسیون ویژه مجلس رفت

لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» با تصمیم نمایندگان مجلس به کمیسیون ویژه رفت.

لایحه عفاف و حجاب به کمیسیون ویژه مجلس رفت

لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» که با نام لایحه عفاف و حجاب معروف شده است، از زمان انتشار آن باعث ایجاد واکنش‌های بسیاری در میان مخالفان و موافقان این لایحه شده است و در نهایت با تصمیم نمایندگان مجلس، بررسی و تصویب آن برای اجرای آزمایشی به کمیسیونی ویژه سپرده شد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با تقاضای تعدادی از نمایندگان مبنی بر بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، به صورت اصل ۸۵ قانون اساسی با ۱۷۵ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس اصل ۸۵ قانون اساسی سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن‌ها با مجلس خواهد بود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها