خبرهای داغ
کدخبر: ۱۴۸۷۵
تاریخ خبر:

احضار برخی چهره‌های شناخته شده به مراجع قضایی

دادستانی کل کشور در بخشنامه‌ای به دادسراهای سراسر کشور بر رصد فضای مجازی و برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه تاکید کرد.

احضار برخی چهره‌های شناخته شده به مراجع قضایی

سخنگوی قوه قضاییه در جلسه هفتگی با رسانه‌ها در خصوص مقابله با برهم زنندگان امینت روانی جامعه از طریق فضای مجازی گفت: از ناحیه دادستانی کل کشور و معاونت قضایی این دادستانی اقداماتی صورت گرفته و طی بخشنامه‌ای به دادسرا‌های سراسر کشور در خصوص رصد فضای مجازی و برخورد قانونی و صریح با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه تاکید شده و برخی از چهره‌های شناخته شده به مراجع قضایی احضار و تذکر و اخطار‌هایی به آن‌ها داده شده و برخی نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به جهت اینکه برخی از موضوعات نظیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جنبه تخصصی دارد از رئیس جمهور خواسته شده تا دستگاه‌های ذی‌ربط را مکلف کند که هر فردی که امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت را مخدوش می‌کند به قوه قضاییه اعلام کند و گزارش‌هایی به دادستانی در خصوص ارائه گزارش‌های کذب ارائه شده که در خصوص آن‌ها کیفرخواست صادر شده است.

ستایشی گفت: لایحه‌ای برای پیشگیری و مقابله با محتوای کذب و خلاف واقع در فضای مجازی با همکاری وزارتخانه‌ها تهیه و به منظور انجام مراحل تقنینی به دولت ارسال شده و امیدواریم تحول ارزشمندی در راستای تأمین امنیت روانی جامعه داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قرارگاهی نیز تشکیل شده که برنامه ویژه‌ای برای محلات در راستای تأمین امنیت روانی جامعه دارد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها