خبرهای داغ
کدخبر: ۱۸۳۱۸
تاریخ خبر:

توضیح قوه قضاییه درباره دلایل بازداشت مجدد توماج صالحی و واکنش وکیل او

توماج صالحی، خواننده رپ که هفته گذشته با قرار وثیقه آزاد شده بود، مجددا بازداشت شد.

توضیح قوه قضاییه درباره دلایل بازداشت مجدد توماج صالحی و واکنش وکیل او

توماج صالحی، خواننده که در پی حوادث پس از جان باختن مهسا امینی بازداشت شده بود، پس از تقریبا یکسال با قرار وثیقه آزاد شد. انتشار ویدئویی توسط توماج صالحی در شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و در نهایت ظهر امروز، به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی مجددا بازداشت شد.

میزان، وابسته به قوه قضاییه درباره دلیل بازداشت مجدد توماج صالحی نوشت: «توماج صالحی که چندی پیش با رای دیوانعالی کشور مبنی بر بررسی مجدد پرونده‌اش در دادگستری آزاد شده بود پس از برخی اظهارنظر‌های کذب و بدون سند که در فضای مجازی منتشر کرد به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بازداشت شد.

پس از آزادی توماج صالحی بود که فرد مورد اشاره ادعا‌های بدون سند و ضد و نقیضی را در فضای مجازی مطرح کرد. توماج صالحی در صحبت‌های مطرح شده خود مدعی طرح شکایت از برخی افراد شده بود‌که بررسی پرونده قضایی اخیر وی و استعلام از مراجع قضایی نشان می‌دهد نه این فرد و نه وکیلش تاکنون هیچ شکایتی از ضابط و یا قضات پرونده ثبت نکرده‌اند.

در همین زمینه حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تشکر از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: قطعا رسیدگی به پرونده‌های قضایی بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها انجام خواهد شد و روند رسیدگی به تمامی پرونده‌ها مطابق قانون انجام خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: در پرونده توماج صالحی هم مطابق بررسی‌های دقیق صورت گرفته تمام مراحل، بازداشت، بازجویی و‌بازپرسی مطابق قانون انجام شده است.»

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی هم در واکنش به این خبر در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «اول- شکایت از اداره کل اطلاعات استان اصفهان بعنوان ضابط پرونده ثبت شده است و در شعبه ١۴ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. پس توماج کذبی نگفته است. دوم-برای اتهام نشر اکاذیب جلب سیار صادر می‌کنند و به شهرستان های دیگر نیابت قضایی بدون ابلاغ و احضار اولیه اعطا میکنند؟ سوم- اگر توماج در ویدیوی اخیر کذب گفته است چرا آنانکه امروز همراهش بودند نیز بازداشت شده‌اند؟ چهارم- قرار تأمین مناسب برای چنین اتهامی بازداشت موقت است؟ پنجم- نه ویدیو در اصفهان ضبط شده و نه از اصفهان منتشر شده، صلاحیت دادسرای اصفهان از کجاست؟»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها