خبرهای داغ
کدخبر: ۲۱۷۲۹
تاریخ خبر:

سخنگوی قوه قضاییه درباره هک قوه قضاییه: بسیاری از اطلاعات منتشر شده از سوی گروه هکری جعلی و مخدوش است

سخنگوی قوه قضاییه درباره ادعای هک اسناد و مدارک این قوه و انتشار اطلاعات خصوصی افراد توضیحاتی را ارائه داد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره هک قوه قضاییه: بسیاری از اطلاعات منتشر شده از سوی گروه هکری جعلی و مخدوش است

سخنگوی قوه قضاییه در مورد ادعای هک صورت گرفته از پرونده‌های قضایی گفت: ادعای هک صورت گرفته در مورد پرونده‌ها و حریم خصوصی افراد به شدت و قاطعیت مورد تعقیب و بررسی همه جانبه و موشکافانه امنیتی و حفاظتی و فناورانه قوه قضاییه است.

وی در مورد این موضوع ادامه داد: در موعدی که اقتضای اطلاع رسانی دارد مطالب را با توجه به اینکه پیچیده است به سمع و نظر مردم خواهیم رسانید.

ستایشی گفت: ما نسبت به موضوع بسیار پیچیده‌ای که اعلام شده حساسیم و به راحتی از آن عبور نمی‌کنیم. در این ادعا نکات مهمی نهفته است از جمله آن مخدوش بودن، جعلی بودن و غیر واقعی بودن بسیاری از اطلاعات است. بسیاری از اطلاعاتی که داده شده خلاف واقع و مخدوش است. خلاف واقع بودن اطلاعات ارائه شده بار‌ها و بار‌ها از سوی قوه قضاییه صریحا اعلام شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: موضوع دیگر تاکید و شتابزدگی زائد الوصف منتشر کننده اطلاعات در ارائه اطلاعات مخدوش است و این ادعا زمانی منتشر شد که خبر مسرت بخش و پیروزی حقوقی، قضایی، اجرایی، و امنیتی و اقتصادی به کشور اعلام شده بود تا کام مردم را تلخ کنند.

وی گفت:این موارد از سوی گروه هکری با عجله و شتاب منتشر شد، به نظر می‌رسد کسانی که این سناریو را طراحی کردند، در صدد بودند با انتشار این ادعا‌ها فضای روانی و افکار عمومی را نسبت به خبر خوش موفقیتی که بعد از یک دهه در کشور در حوزه یکی از پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی، رخ داد را تحت تاثیر قرار دهند و نگذارند کام مردم شیرین بماند، اما موفق نبودند.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: تمام نگرانی مان در این زمینه تعرض به حریم خصوصی است. این حرکتی که صورت گرفته، اولین آثاری که دارد، ناظر بر مردم است. البته مردم خودشان پاسخی محکم و دندان شکن به این افراد در وقت مناسب می‌دهند ما نیز تکلیف قانونی خود در این موضوع را با استفاده از ظرفیت‌های امنیتی و خصوصا مرکز حفاظت اطلاعات و مرکز آمار قوه قضاییه انجام خواهیم داد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها