خبرهای داغ
کدخبر: ۲۹۲۶
تاریخ خبر:

تحریم جدید ۷ فرد و نهاد ایرانی توسط انگلیس

نام چند فرد ایرانی به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده است.

تحریم جدید ۷ فرد و نهاد ایرانی توسط انگلیس

وزارت امورخارجه انگلیس امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای که روی وب سایت این وزارت‌خانه قرار گرفته است، اعلام کرد: تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است که شامل احمد فاضلیان، معاون دادستان کل ایران می‌شود.

لندن به تازگی نیز پس از اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری جاسوس انگلیسی، دادستان کل ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

همچنین در این بیانیه آمده است که کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حسین نجات، جانشین فرمانده سپاه ثارالله، سالار آبنوش، جانشین فرماندهی بسیج، قاسم رضایی، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، بنیاد تعاون بسیج و نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران نیز در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند.

جیمز کِلِورلی وزیر امورخارجه انگلیس با انتشار این بیانیه به تکرار ادعاها درباره نحوه برخورد نیروهای ایران با ناآرامی‌های اخیر کشورمان پرداخت و مدعی شد: افراد و ‌نهادهایی که امروز هدف تحریم قرار گرفته‌اند در راس عملیات سرکوب معترضان در ایران قرار دارند.

وی در ادامه این موضع‌گیری خود مدعی شد: ما و شرکای‌مان از طریق این تحریم‌ها پیام روشنی مبنی بر این ارسال کرده‌ایم که هیچ مخفی‌گاهی برای مرتکبین نقض حقوق بشر وجود نخواهد داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که انگلیس از زمان فوت خانم مهسا امینی ۵۰ مورد تحریم جدید علیه ایران وضع کرده است و به اقدامات گسترده خود برای پاسخگو کردن ایران ادامه خواهد داد.

طبق این بیانیه، این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به بریتانیا برای افراد تحریم شده، می‌شود و پیام گسترده‌تری را در مورد تعهد بریتانیا به اقدام در این زمینه ارسال می‌کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها