خبرهای داغ
کدخبر: ۶۴۳۰
تاریخ خبر:

سه پرواز مستقیم میان ایران و عربستان در هفته خارج از پروازهای حج

پس از برقراری مجدد روابط میان ایران و عربستان، مهرداد بذرپاش از برنامه‌ریزی برای انجام سه پرواز مستقیم میان دو کشور در هفته خارج از برنامه حج خبر داد.

سه پرواز مستقیم میان ایران و عربستان در هفته خارج از پروازهای حج

پس از توافق میان ایران و عربستان برای از سرگیری روابط میان دو کشور، انتظار می‌رفت پرواز مستقیم میان دو کشور به زودی برقرار شود. موضوعی که وزیر راه آن را تایید کرد.

مهرداد بذرپاش با اشاره به از سرگیری روابط دیپلماتیک بر مبنای دیپلماسی منطقه‌ای و بر اساس اصل حسن هم‌جواری اظهار داشت: طی روز‌های اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری ۳ پرواز در هفته از ایران خارج از پرواز‌های حج دریافت شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پیش از این دو کشور در زمینه اجرای موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی و … اراده قاطع خود را برای به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرده‌اند و بر این اساس برای گسترش همکاریها، برقراری پرواز‌های ایران و عربستان علاوه بر پرواز‌های حج مد نظر قرار گرفته است.

وی ضمن تأکید بر لزوم تقویت دیپلماسی منطقه‌ای اظهار داشت: سازمان هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی بر اساس وظایف ذاتی خود، تمام مساعی خود را برای برقراری پرواز‌ها میان ایران و عربستان به کار خواهد بست.

بذرپاش یادآوری کرد: همچنین از ماه‌ها قبل برای انجام مطلوب پرواز‌های حجاج کلیه هماهنگی با هواپیمایی کشوری عربستان صورت گرفته است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها