خبرهای داغ
کدخبر: ۷۵۲۴
تاریخ خبر:

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به بیانیه علی لاریجانی و عبارت خالص سازی:

تاریخ جمهوری اسلامی گواه این است که شورای نگهبان هیچگاه جناحی برخورد نکرده است

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره متن منتشر شده توسط دفتر علی لاریجانی گفت: مفهوم چنین تعابیری برای ما روشن نیست.

تاریخ جمهوری اسلامی گواه این است که شورای نگهبان هیچگاه جناحی برخورد نکرده است

هفته گذشته پس از انتشار گزارش‌هایی درباره تحرکات علی لاریجانی و ائتلاف او با برخی شخصیت‌ها و جناح‌های سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پایان امسال برگزار می‌شود، دفتر رئیس سابق مجلس متن کوتاهی را منتشر کرد که موجب واکنش‌های بسیاری شد.

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به بیانیه اخیر علی لاریجانی که ضمن رد حضورش در انتخابات مجلس دوازدهم، تعابیری کنایه آمیز درباره رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود، گفت: مفهوم چنین تعابیری برای ما روشن نیست. ضمن اینکه  تاریخ جمهوری اسلامی گواه بر این است که شورای نگهبان هیچگاه جناحی برخورد نکرده و نتیجه انتخابات مردم همواره به گونه ای بوده که جریان‌ها و گروه های مختلف در برهه‌های زمانی متفاوت در مسند امور حضور داشته‌اند. البته این را هم تاکید کنم که نتیجه انتخاب مردم خروجی و نتیجه عملکرد همین گروه‌های سیاسی بوده است.

روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ دفتر علی لاریجانی با انتشار متنی رسما به برخی گزارش ها در مورد حضورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و برخی ادعاهای مطرح شده از سوی برخی خبرگزاری ها را تکذیب کرد.

دفتر رییس اسبق مجلس در پاسخ به گزارش خبرگزاری تسنیم نوشت: «رفع نگرانی از جریان خالص‌سازی؛ ‌خبری درباره‌ی انتخابات مجلس وجود ندارد.  بدین وسیله از جریان خالص سازی رفع نگرانی می شود و بعید است به این روش های برادران بتوان رقابت تصنعی ایجاد کرد. ملک را چاره ای دیگر نیاز است.»

خبرگزاری تسنیم از رسانه های حامی دولت پیش از آن مدعی شده بود که لاریجانی به همراه حسن روحانی با ارائه لیستی مشترک در انتخابات حاضر خواهند شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها