خبرهای داغ
کدخبر: ۷۹۳۰
تاریخ خبر:

انتخاب ۱۵ عضو حقیقی «جبهه اصلاحات»

به گفته بهزاد نبوی ۱۵ عضو حقیقی «جبهه اصلاحات» انتخاب شدند.

انتخاب ۱۵ عضو حقیقی «جبهه اصلاحات»

رئیس پیشین جبهه اصلاحات ایران گفت: ۱۵ نفر اعضای حقیقی جبهه اصلاحات ایران همگی انتخاب شدند و فردا یا پس فردا به صورت رسمی معرفی خواهند شد و مجمع عمومی و انتخابات هیئت رئیسه این جبهه برگزار خواهد شد.

    بهزاد نبوی رئیس پیشین جبهه اصلاحات ایران در رابطه با انتخاب اعضای حقیقی جبهه اصلاحات و معرفی آن‌ها گفت: ۱۵ نفر اعضای حقیقی جبهه اصلاحات ایران همگی انتخاب شدند و فردا یا پس فردا به صورت رسمی معرفی خواهند شد و مجمع عمومی و انتخابات هیئت رئیسه این جبهه برگزار خواهد شد.

    نبوی در پاسخ به این سوال که آیا در جبهه اصلاحات برای حضور در انتخابات پیش رو تصمیم‌گیری انجام شده است یا نه، گفت: تا به امروز درباره انتخابات بحثی در جبهه اصلاحات صورت نگرفته است.

    «جبهه اصلاحات ایران» از ماهِ پایانی سال ۱۳۹۹ و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ با حضور ۳۱ حزب به صورت رسمی اعلام موجودیت کرده بود، در حالی وارد سومین سال فعالیت خود شده است که در اسفند سال گذشته، بهزاد نبوی که در دو سال اول، ریاست این جبهه را بر عهده داشت، برای دومین بار از مقام ریاست جبهه اصلاحات استعفا کرد و حالا حدود دو ماهی است که این جبهه بدون رئیس به کار خود ادامه می‌دهد؛ هرچند دوره حضور اعضای هیئت‌رئیسه هم پس از آغاز سال جدید به پایان رسیده و حالا جبهه اصلاحات در انتظار آغاز دوره‌ای جدید است.

روند کار مجمع عمومی در جبهه اصلاحات

    برگزاری مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران در بهار سال ۱۴۰۲، یک تفاوت مهم با سال گذشته دارد. براساس آئین‌نامه‌ای که در ابتدای کار جبهه اصلاحات به تصویب مجمع عمومی رسیده است، دوره فعالیت اعضای حقیقی جبهه دوره‌ای دوساله است و اولین دوره دوساله اعضای حقیقی نهاد بالادستی اصلاح‌طلبان ایران پیش از نوروز سال جاری به پایان رسیده است و باید فرآیند انتخاب اعضای حقیقی برای دوره جدید صورت بگیرد تا سپس سایر موضوعات انجام شود. این خبری است که چندی پیش هم از سوی علی باقری، دبیر جبهه اصلاحات ایران عنوان شده بود و او در گفت‌وگویی که ۸ اسفند سال گذشته انجام داد، درباره انتخاب اعضای حقیقی جدید اینگونه توضیح داده بود: «براساس آئین‌نامه جبهه اصلاحات، اعضای حقیقی این جبهه برای مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند.

    قرار است این جبهه از طریق رای‌گیری در بین اعضای حقیقی خود، وارد فرآیند انتخاب اعضای جدید هیئت رئیسه شود تا برای دوره‌ای یک‌ساله، هیئت رئیسه جدید جبهه اصلاحات ایران انتخاب و بعد از انتخاب هیئت رئیسه، روند انتخاب رئیس جبهه وارد دستور کار شود تا جایگزین بهزاد نبوی مشخص گردد.

 

 

 

 

منبع: فارس
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها