خبرهای داغ
کدخبر: ۸۱۴۱
تاریخ خبر:

براساس طرحی در مجلس، گرداندن اژدها، کروکودیل و سگ ممنوع می‌شود

طرح گرداندن حیوانات نامتعارف در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسید.

براساس طرحی در مجلس، گرداندن اژدها، کروکودیل و سگ ممنوع می‌شود

روز گذشته برخی از رسانه‌ها از تصویبی طرحی خبر دادند که به موجب آن گرداندن حیوانات نامتعارف مانند اژدها، پلنگ، کروکودیل، خوک، گرگ و سگ ممنوع است. این طرح در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسیده است و منتظر ارائه در صحن علنی مجلس است.

حسن نوروزی نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات این طرح به دیده‌بان ایران گفت: «بر اساس این طرح گرداندن حیوانات نامانوس و نامتعارفی همچون کوروکودیل، میمون، اژدها، خوک، گرگ، پلنگ و سگ ممنوع می‌شود.»

وی درخصوص محدودیت‌هایی که این طرح ایجاد می‌کند، عنوان کرد: «به دلیل اینکه این حیوانات ترس و وحشت ایجاد می‌کنند و عامل بیماری و هاری می‌شوند، نباید در ساختمان‌های مسکونی نگه داری شوند. همچنین در مکان‌های عمومی، پارک‌ها و مراکز تجاری نباید گردانده شوند.»

نوروزی در پاسخ به اینکه درصورتی که افراد بخواهند حیوانات خانگی خود را به بیرون ببرند، چه مکان‌هایی باید بروند، گفت: «می‌توانند به بیابان بروند ولی در ساختمان که زن و بچه ساکن هستند، نباید نگه داری و باعث وحشت شوند.»

این نماینده مجلس درباره اجاره خانه با افراد دارای حیوان خانگی، مطرح کرد:«ممنوع می‌شود و اگر شکایت شود دادسرا ورود پیدا می‌کند. باید خارج از شهر ببرند.»

نوروزی همچنین درمورد جریمه‌های درنظر گرفته شده در این طرح، به دیده بان ایران گفت: «مجازات‌هایی درنظر گرفته شده که هم شامل حبس می‌شود و هم شامل جزای نقدی.»

وی در پایان مطرح کرد: «کلیات این طرح رای آورده و در کمیسیون هم بررسی شده و رای آورده است. قرار است در صحن علنی مطرح شود.»

 

منبع: دیده بان ایران
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها