خبرهای داغ
کدخبر: ۹۸۰
تاریخ خبر:

بلومبرگ: چین یک مقام برکنار شده را به ایران فرستاد

چین، مقامی را که اخیراً از رده‌های بالای قدرت برکنار شده بود را برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران، ابراهیم رئیسی فرستاد. این موضوع نشان از آن دارد که پکن دارد از تهران فاصله می‌گیرد.

بلومبرگ: چین یک مقام برکنار شده را به ایران فرستاد

بلومبرگ نوشت: چین، مقامی را که اخیرا از رده‌های بالای قدرت برکنار شده بود را برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران، ابراهیم رئیسی فرستاد. این موضوع نشان از آن دارد که پکن دارد از تهران فاصله می‌گیرد.

در ادامه این مطلب آمده است: خبرگزاری رسمی شین‌هوا گزارش داد، هو چونهوا، معاون نخست‌وزیر چین روز سه‌شنبه در تهران با رئیسی ملاقات کرد.

شینهوا گزارش داد که «هو» سلام «شی جین پینگ» را ابلاغ کرد و گفت که چین "در عزم خود برای توسعه مشارکت استراتژیک جامع خود متزلزل نخواهد شد." هو گفت: چین قاطعانه از تهران در مخالفت با مداخله خارجی و حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و کرامت ملی ایران حمایت می‌کند.

رئیس جمهور چین به تازگی از سفر به عربستان سعودی بازگشت و به این کشور گفت که مایل به گسترش تجارت است. شی در سفری به خاورمیانه در سال ۲۰۱۶، از عربستان سعودی و ایران بازدید کرد.

«هو» زمانی به عنوان یک رهبر بالقوه چین تلقی می شد، اما نتوانست کرسی خود در دفتر سیاسی حزب کمونیست را حفظ کند یا در کنگره حزب حاکم ترفیع مقام بگیرد.

copied
ارسال نظر
 
  • علیرضا

    خداکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها